Iată cum înşela Volkswagen mecanismele de testare a emisiilor de noxe
Volkswagen şi Audi au ajuns la toate posturile de ştiri la finalul săptămânii trecute, atunci când a fost descoperit că unele modele ale acestor companii folosiseră un software special pentru a păcăli mecanismele de testare a emisiilor de noxe din SUA. Azi avem şi detalii despre procesul folosit de Volkswagen.
Mecanismul folosit masca emisiile reale, dar doar în timpul testelor pe un dispozitiv de tip dinamometru. În schimb, când automobilele circulau normal, ele aveau emisii de până la 40 de ori mai ridicate. VW ar putea fi penalizată cu până la 18 miliarde de dolari şi aflaţi de aici ca în jur de 11 milioane de automobile ar putea fi afectate de acest scandal.
E vorba despre modele de automobile Volkswagen şi Audi din 2008 şi până în ziua de azi, cu motoare diesel. 482.000 de modele Volkswagen şi Audi diesel sunt implicate în acest scandal şi ele folosesc un ECU (Engine Control Unit), creat de către Robert Bosch GmbH (BOSCH), o firmă multinaţională germană. Aceeaşi firmă furnizează şi alte componente cheie, care controlează frânarea sau computerele de bord, dar şi sistemele de control electronic al stabilizării. Testul vehiculelor are loc pe acel “dinamometru” (imaginaţi-vă două mecanisme circulare mari de rulare în stilul benzilor de alergat.
Automobilele testate au doar roţile de tracţiune rulate, la Volkswagen cele frontale, iar cele din spate rămân staţionare. Altfel, vehiculul ar putea interpreta testul ca o situaţie periculoasă şi ar activa controlul tracţiunii sau cel de stabilitate. Acesta fiind activat, automobilele vizate depistau că sunt supuse la test şi scădeau emisiile. Apoi în condiţii normale de rulare, testate de activişti, emisiile de noxe erau de 10 până la 40 de ori mai mari decât standardele federale, spre deosebire de emisiile scăzute din teste.
Problema nu e că există acest mod de detectare, ci că emisiile sunt diferite… Pe lista modelelor afectate se afla Audi A3 (2009-2015), Volkswagen Jetta (2009-2015) şi Jetta SportWagen, dar şi VW Bettle (2009-2015) şi Beetle Convertible, plus modelele Volkswagen Golf (2009-2015) şi Passat (2014-2015), lista fiind încheiată de Volkswagen Golf SportWagen (2015).
via hybridcars
Trotinetă electrică Airwheel la 58% reducere! (link de afiliat).
Articole similare
Poze spion cu Volkswagen CC 2018; Viitorul sedan este comparat cu un Ford Focus RS
Volkwagen CC este o oarecum nouă serie pentru germani, în trecut fiind doar o variantă a seriei Passat. Modelul CC
Volkswagen nu a primit permisiunea Apple de a prezenta Apple CarPlay în varianta wireless la CES 2016
Cea mai nouă actualizare a lui iOS a adus şi suport pentru Apple CarPlay în varianta wireless, dar nu am
Volkswagen ar putea răscumpăra 115.000 automobile în SUA, evident modele afectate de Dieselgate
Producătorul auto Volkswagen îşi continuă măsurile de avarie, provocate de scandalul Dieselgate, iar acum ar urma să răscumpere în jur
Volkswagen renunţă la motto-ul “Das Auto”, sacrificat pe altarul lui Dieselgate; Caută o nouă imagine pentru brand
Multă vreme Volkswagen a stat sub semnul lui “Das Auto”, motto care i-a însoţit în zeci poate chiar sute de
Volkswagen propune instalarea unui convertor catalitic pe modelele afectate de scandalul Dieselgate în SUA
Scandalul emisiilor de carbon despre care aflam în toamna anului trecut încă nu s-a sfârșit, grupul german Volkswagen fiind nevoit
Volkswagen prezinta conceptul Golf GTI W12 650
Compania Volkswagen este pusa pe fapte mari prezentandu-ne un concept total neasteptat: noul Golf GTI W12 650, care promite a

