Iată cum înşela Volkswagen mecanismele de testare a emisiilor de noxe
Volkswagen şi Audi au ajuns la toate posturile de ştiri la finalul săptămânii trecute, atunci când a fost descoperit că unele modele ale acestor companii folosiseră un software special pentru a păcăli mecanismele de testare a emisiilor de noxe din SUA. Azi avem şi detalii despre procesul folosit de Volkswagen.
Mecanismul folosit masca emisiile reale, dar doar în timpul testelor pe un dispozitiv de tip dinamometru. În schimb, când automobilele circulau normal, ele aveau emisii de până la 40 de ori mai ridicate. VW ar putea fi penalizată cu până la 18 miliarde de dolari şi aflaţi de aici ca în jur de 11 milioane de automobile ar putea fi afectate de acest scandal.
E vorba despre modele de automobile Volkswagen şi Audi din 2008 şi până în ziua de azi, cu motoare diesel. 482.000 de modele Volkswagen şi Audi diesel sunt implicate în acest scandal şi ele folosesc un ECU (Engine Control Unit), creat de către Robert Bosch GmbH (BOSCH), o firmă multinaţională germană. Aceeaşi firmă furnizează şi alte componente cheie, care controlează frânarea sau computerele de bord, dar şi sistemele de control electronic al stabilizării. Testul vehiculelor are loc pe acel “dinamometru” (imaginaţi-vă două mecanisme circulare mari de rulare în stilul benzilor de alergat.
Automobilele testate au doar roţile de tracţiune rulate, la Volkswagen cele frontale, iar cele din spate rămân staţionare. Altfel, vehiculul ar putea interpreta testul ca o situaţie periculoasă şi ar activa controlul tracţiunii sau cel de stabilitate. Acesta fiind activat, automobilele vizate depistau că sunt supuse la test şi scădeau emisiile. Apoi în condiţii normale de rulare, testate de activişti, emisiile de noxe erau de 10 până la 40 de ori mai mari decât standardele federale, spre deosebire de emisiile scăzute din teste.
Problema nu e că există acest mod de detectare, ci că emisiile sunt diferite… Pe lista modelelor afectate se afla Audi A3 (2009-2015), Volkswagen Jetta (2009-2015) şi Jetta SportWagen, dar şi VW Bettle (2009-2015) şi Beetle Convertible, plus modelele Volkswagen Golf (2009-2015) şi Passat (2014-2015), lista fiind încheiată de Volkswagen Golf SportWagen (2015).
via hybridcars
Trotinetă electrică Airwheel la 58% reducere! (link de afiliat).
Articole similare
Tesla ia locul celor de la Volkswagen în top 10 branduri auto; Ce a influenţat acest lucru?
Tesla Motors este o companiei care îşi bazează producţia doar pe modele electrice şi în acelaşi timp o firmă cu un
Volkswagen Last Mile Surfer este un scuter electric ce cântăreşte 11 kg şi va costa aproape 1000 de euro
Volkswagen se pregăteşte să îşi lanseze ineditul scuter electric pe 3 roţi, pe măsură ce compania îşi extinde gama de
Scandalul Volkswagen ar putea lovi economia Germaniei mai mult decât criza din Grecia
E cunoscut faptul că criza din Grecia a afectat Germania în acest an, la nivel politic şi economic, dar se
Volkswagen angajează peste 1000 experți IT ce vor ajuta compania să-și îndeplinească planurile de viitor
Constructorul auto Volkswagen anunță astăzi faptul că în următoarea perioadă are de gând să angajeze mai bine de 1000 de
Volkswagen spune că nu a încălcat legea din Europa prin modificarea motoarelor Diesel
Marele scandal legat de emisiile de carbon ar putea fi unul dintre cele mai mari întâmplări nefericite ale companiei germane.
Volkswagen pregăteşte un nou concept de SUV hibrid pentru showul auto de la Beijing; Indicii despre noul Touareg incluse!
Săptămâna viitoare debutează Beijing Auto Show 2016 şi accentul se va pune conform trendului pe automobile electric, hibrid şi inovaţii

