Iată cum înşela Volkswagen mecanismele de testare a emisiilor de noxe
Volkswagen şi Audi au ajuns la toate posturile de ştiri la finalul săptămânii trecute, atunci când a fost descoperit că unele modele ale acestor companii folosiseră un software special pentru a păcăli mecanismele de testare a emisiilor de noxe din SUA. Azi avem şi detalii despre procesul folosit de Volkswagen.
Mecanismul folosit masca emisiile reale, dar doar în timpul testelor pe un dispozitiv de tip dinamometru. În schimb, când automobilele circulau normal, ele aveau emisii de până la 40 de ori mai ridicate. VW ar putea fi penalizată cu până la 18 miliarde de dolari şi aflaţi de aici ca în jur de 11 milioane de automobile ar putea fi afectate de acest scandal.
E vorba despre modele de automobile Volkswagen şi Audi din 2008 şi până în ziua de azi, cu motoare diesel. 482.000 de modele Volkswagen şi Audi diesel sunt implicate în acest scandal şi ele folosesc un ECU (Engine Control Unit), creat de către Robert Bosch GmbH (BOSCH), o firmă multinaţională germană. Aceeaşi firmă furnizează şi alte componente cheie, care controlează frânarea sau computerele de bord, dar şi sistemele de control electronic al stabilizării. Testul vehiculelor are loc pe acel “dinamometru” (imaginaţi-vă două mecanisme circulare mari de rulare în stilul benzilor de alergat.
Automobilele testate au doar roţile de tracţiune rulate, la Volkswagen cele frontale, iar cele din spate rămân staţionare. Altfel, vehiculul ar putea interpreta testul ca o situaţie periculoasă şi ar activa controlul tracţiunii sau cel de stabilitate. Acesta fiind activat, automobilele vizate depistau că sunt supuse la test şi scădeau emisiile. Apoi în condiţii normale de rulare, testate de activişti, emisiile de noxe erau de 10 până la 40 de ori mai mari decât standardele federale, spre deosebire de emisiile scăzute din teste.
Problema nu e că există acest mod de detectare, ci că emisiile sunt diferite… Pe lista modelelor afectate se afla Audi A3 (2009-2015), Volkswagen Jetta (2009-2015) şi Jetta SportWagen, dar şi VW Bettle (2009-2015) şi Beetle Convertible, plus modelele Volkswagen Golf (2009-2015) şi Passat (2014-2015), lista fiind încheiată de Volkswagen Golf SportWagen (2015).
via hybridcars
Trotinetă electrică Airwheel la 58% reducere! (link de afiliat).
Articole similare
Volkswagen recheamă în service 8.5 milioane de automobile din Uniunea Europeană; vehicule afectate de scandalul #dieselgate
După cum probabil și voi ați observat, nu există zi în care să nu apară noutăți despre scandalul #dieselgate, problemă
Paris Motor Show 2008: Volkswagen GTI, acum in editia 2009
Americanii frustrati de lipsa lui Scirocco peste Ocean se vor bucura sa afle ca Volkswagen se gandeste la ei, pregatind
Frankfurt Motor Show 2015: Volkswagen Golf GTE Sport este un concept inedit cu portiere în stil Lambo
Programul de lansări continuă și astăzi înainte de startul Frankfurt Motor Show 2015, zi în care cei de la Volkswagen
Următorul model Volkswagen Phaeton va fi un automobil flagship electric de lux
Volkswagen ia în calcul trecerea la automobile electrice în gama sa de produse de lux, încercând să lase în urma
Frankfurt Motor Show 2015: Volkswagen Golf GTI Clubsport prezentat oficial, un hatchback uşor şi rapid
Frankfurt Motor Show 2015 continuă şi nu putea lipsi de la un show german tocmai un model Volkswagen nou. E
Volkswagen se pregăteşte de 23.000 de restructurări în Germania; Va investi miliarde de euro în automobile electrice
Au trecut mai bine de un an şi 2 luni de la începutul scandalului Dieselgate şi Volkswagen încă îşi linge