Iată cum înşela Volkswagen mecanismele de testare a emisiilor de noxe
Volkswagen şi Audi au ajuns la toate posturile de ştiri la finalul săptămânii trecute, atunci când a fost descoperit că unele modele ale acestor companii folosiseră un software special pentru a păcăli mecanismele de testare a emisiilor de noxe din SUA. Azi avem şi detalii despre procesul folosit de Volkswagen.
Mecanismul folosit masca emisiile reale, dar doar în timpul testelor pe un dispozitiv de tip dinamometru. În schimb, când automobilele circulau normal, ele aveau emisii de până la 40 de ori mai ridicate. VW ar putea fi penalizată cu până la 18 miliarde de dolari şi aflaţi de aici ca în jur de 11 milioane de automobile ar putea fi afectate de acest scandal.
E vorba despre modele de automobile Volkswagen şi Audi din 2008 şi până în ziua de azi, cu motoare diesel. 482.000 de modele Volkswagen şi Audi diesel sunt implicate în acest scandal şi ele folosesc un ECU (Engine Control Unit), creat de către Robert Bosch GmbH (BOSCH), o firmă multinaţională germană. Aceeaşi firmă furnizează şi alte componente cheie, care controlează frânarea sau computerele de bord, dar şi sistemele de control electronic al stabilizării. Testul vehiculelor are loc pe acel “dinamometru” (imaginaţi-vă două mecanisme circulare mari de rulare în stilul benzilor de alergat.
Automobilele testate au doar roţile de tracţiune rulate, la Volkswagen cele frontale, iar cele din spate rămân staţionare. Altfel, vehiculul ar putea interpreta testul ca o situaţie periculoasă şi ar activa controlul tracţiunii sau cel de stabilitate. Acesta fiind activat, automobilele vizate depistau că sunt supuse la test şi scădeau emisiile. Apoi în condiţii normale de rulare, testate de activişti, emisiile de noxe erau de 10 până la 40 de ori mai mari decât standardele federale, spre deosebire de emisiile scăzute din teste.
Problema nu e că există acest mod de detectare, ci că emisiile sunt diferite… Pe lista modelelor afectate se afla Audi A3 (2009-2015), Volkswagen Jetta (2009-2015) şi Jetta SportWagen, dar şi VW Bettle (2009-2015) şi Beetle Convertible, plus modelele Volkswagen Golf (2009-2015) şi Passat (2014-2015), lista fiind încheiată de Volkswagen Golf SportWagen (2015).
via hybridcars
Trotinetă electrică Airwheel la 58% reducere! (link de afiliat).
Articole similare
Volkswagen şi Porsche retrag 800.000 de automobile din cauza unor probleme cu pedalele; Modele Cayenne şi Touareg afectate
Volkswagen şi Porsche au din nou probleme de imagine, asociate cu retrageri de automobile de pe piaţă, dar de această
Volkwagen hibrid, disponibil in viitorul apropiat
Brandul Volkswagen este perfect pentru asocierea cu numeroasele campanii de reducere a emisiilor de noxe, avand in vedere faptul ca
Volkswagen nu a primit permisiunea Apple de a prezenta Apple CarPlay în varianta wireless la CES 2016
Cea mai nouă actualizare a lui iOS a adus şi suport pentru Apple CarPlay în varianta wireless, dar nu am
Volkswagen prezintă tehnologia Trailer Assist într-un filmuleţ amuzant (Video)
Volkswagen nu are doar intenţia de a inova în zona automobilelor, ci şi a ataşamentelor acestora. Primele pe listă sunt
Volkswagen California Camper debutează oficial; o mini-rulotă numai bună de luat în călătorii
Acum mai bine de 60 ani, producătorul german Volkswagen aducea pe piață unul dintre cele mai interesante automobile pentru pasionații
Paris Motor Show 2008: Volkswagen GTI, acum in editia 2009
Americanii frustrati de lipsa lui Scirocco peste Ocean se vor bucura sa afle ca Volkswagen se gandeste la ei, pregatind