Tesla are probleme serioase la nivel financiar, în ciuda inspiraţiei şi inovaţiei lui Elon Musk
Dincolo de evoluţia lui SpaceX şi faptul că Tesla rezolvă criza de energie din Africa de Sud, nu totul e roz cu businessul lui Elon Musk. Aflaţi pentru început că Tesla nu stă chiar perfect la nivel financiar, după cum am aflat din prima sa conferinţă cu rezultate fiscale din 2018.
Musk a fost la mijlocul acestei săptămâni amfitrionul unei conferinţe axate pe rezultatele financiare ale companiei Tesla pe anul 2017. A fost un an dificil, cu pierderi de peste 2 miliarde de dolari, dar marcat şi de lansarea comercială a lui Model 3 şi a camionului Semi, plus un nou Roadster. Musk a participat prin videoconferinţă la acest eveniment, aflându-se la Gigafactory, acolo unde se produce Model 3… dar asta nu prea eficient sau rapid.
CEO-ul nu s-a ferit să fie defensiv şi să recomande cârcotaşilor să se uite mai departe în viitor. A bătut şi obrazul jurnaliştilor care au insistat pe un climat negativ în cadrul companiei Tesla. Au scris mult despre discriminare rasială, comportament anti sindicalist, siguranţă slabă şi hărţuire sexuală, în fabricile lui Musk, toate negate la nivel oficial.
Ne axăm totuşi pe Tesla drept companie, nu pe problemele de personal. Aflaţi că Musk a fost generos cu predicţiile: 100.000 de camionete semi produse pe an în doar 4 ani. Ni s-a promis iarăşi că Tesla va produce 1 milion de vehicule pe an până în 2020. În plus, costul de producţie al lui Model Y, crossover SUV va fi la jumătate faţă de cel al lui Model 3.
Pentru anul ce urmează avem predicţii mai modeste, precum 2500 de unităţi Model 3 pe săptămână până la finalul lunii martie şi 5000 de unităţi pe săptămână până la finalul trimestrului 2. Aceste numere ar fi trebuit atinse din decembrie, dar acest lucru nu s-a mai întâmplat. Musk a recunoscut că merge cam lent producţia şi că e cu adevărat o întârziere care deranjează, un “iad cu câteva nivele mai adânc decât s-ar dori”.
Pe de altă parte tot Musk a declarat că dacă poate trimite un Tesla Roadster în spaţiu, atunci poate rezolva şi problemele cu producţia lui Model 3. Între timp cei care au rezervat automobile Model 3 încă din 2016 încep să devină nervoşi pentru că noul termen limită de livrare ar fi spre final de an 2018. Cei care au plasat comenzi mai târziu în 2016 şi nu în primul val vor aştepta chiar până în 2019.
Am mai aflat la conferinţă că Tesla va încerca un test de şofat autonom de la Coasta de Est spre cea de Vest din SUA în următoarele 3-6 luni. Au fost promise şi actualizări pentru softul Autopilot, care le vor permite clienţilor să facă drumuri la fel de lungi în mod autonom. Musk a reamintit de principalul scop pentru fabricile Tesla: să aibă o producţie aşa rapidă de maşini, încât fricţiunea cu aerul să fie o problemă.
S-a vorbit prea puţin despre cifre reale şi prea mult de vise şi asta îngrijorează. Dacă Tesla nu livrează ce a promis, atunci toate visele lui Musk, chiar şi cele cosmice vor avea de suferit.
via The Verge
Trotinetă electrică Airwheel la 58% reducere! (link de afiliat).
Articole similare
Livrările de automobile Tesla Model 3 ar putea întârzia cel puțin un an; abia la sfârșitul lui 2018 vor fi distribuite primele exemplare
Tesla Model S este una dintre cele mai apreciate vehicule electrice din lume, un vehicul ce pe lângă design-ul incredibil
Unplugged Performance aduce vehiculele electrice la show-ul auto SEMA; Tesla Model X primește primul tratament din partea companiei de tunning
Pe cât sunt de interesante şi populare în momentul de faţă, maşinile electrice nu au avut parte de multă dragoste
Tesla detaliază, modifică relaţia sa cu clienţii şi modul în care trebuie făcute plângerile legate de automobilele sale
Dacă luăm în calcul ultima ştire despre Tesla, compania pare să aibă un comportament bizar de tip “stat în stat”
Gigantul chinez Tencent cumpără 5% din acţiunile Tesla, în valoare de 1.78 miliarde de dolari
China nu se ţine departe de fenomenul maşinilor electrice sau autonome şi dacă propriile proiecte nu par să evolueze prea
Tesla ar lucra la un serviciu de streaming muzical, în stil Spotify sau Pandora
Din ciclul “ştirea la care nu vă aşteptaţi azi”, aflăm că Tesla ar lucra la un serviciu de streaming muzical,
Tesla începe testarea funcției auto-pilot pentru Model S; iată un video demonstrativ
Anul 2015 este în special caracterizat prin automobile electrice și cele autonome, acestea din urmă reprezentând viitorul în materie de