Tabăra anti maşini autonome ia atitudine în urma accidentului fatal cu o Tesla pe pilot automat
Există o bună parte din public care nu vede deloc cu ochi buni conceptul de automobil autonom şi mai ales implementarea unei funcţii Autopilot pe vehicule care rulează ACUM pe şosea. Dorinţa generală e să vedem beta testing avansat şi de lungă durată până se ajunge la 100% siguranţă. Iar recentul accident fatal ce a implicat un Tesla Model S pe Autopilot a făcut tabăra anti self drive mai vocală ca oricând.
În acest moment există funcţia Autopilot disponibilă pe 70.000 de automobile Tesla, lucru care îngrijorează după recentul accident fatal. Toate aceste îngrijorări trebuie mereu temperate cu menţiunea cât se poate de clară a celor de la Tesla că sistemul Autopilot NU ţine loc complet de element uman şi că e bine că şoferul să fie alert şi gata să preia controlul.
Jackie Gillian, preşedinte al Asociaţiei care se ocupă cu Siguranţa pe Şosele şi cea Auto a afirmat că vom mai vedea accidente de genul. Ea a făcut lobby contra implementării fără un ghid şi legislaţie clară a sistemelor de şofat automat pe automobile de pe şosele. Noi informaţii au apărut despre accidentul de pe 7 mai, părând să indice că bărbatul aflat la volan se uita la un film pe DVD în loc să fie atent la drum.
În acest moment se scrie o întreagă legislaţie şi reguli complexe care ne pregătesc de un viitor strict reglementat al automobilelor gen Tesla Model S. Între timp Tesla tot sublinieaza că acesta e primul deces după peste 209 milioane de kilometri rulaţi în mod Autopilot şi că cifrele sunt de partea lor. Producătorii de automobile testează de obicei sisteme ce au de-a face cu siguranţa şoferului timp de luni sau chiar ani şi niciodată nu le oferă spre beta testing pe drumuri publice, spre deosebire de Tesla.
Ce nu înţelege multă lume e că utilizatorii fac abuz de tehnologia de condus semi autonom, considerând că e vorba de şofat autonom. Din păcate sunt de acord cu doamna de mai sus şi consider că vor mai exista victime, cel puţin până avem un AI extrem de capabil să prezică erorile umane.
via autonews
Trotinetă electrică Airwheel la 58% reducere! (link de afiliat).
Articole similare
Vehiculele autonome Waymo au parcurs peste 6,4 milioane kilometri; de curând au început și testele pe străzile publice
Aflăm astăzi vești noi despre vehiculele autonome a celor de la Waymo, firmă din urmă ce este controlată de către
Primele vehicule fără şofer vor fi operaţionale în Londra la vară, sub forma unor “pods” cu look SF
Britanicii sunt gata să testeze un sistem de vehicule autonome în Londra, în această vară, aceste “pods” fiind inspirate de
Shelby GT350 primeşte un bord high tech cu proiecţie HUD la pachet, reflectând schimbările de viteze
Conceptul de HUD (heads up display) e foarte popular în ultima vreme, producătorii auto având intenţia de a include un
Încărcarea wireless pentru automobilele electrice e cu un pas mai aproape, mulţumită tehnologiei Qualcomm Halo
Qualcomm e un nume cu care suntem familiarizaţi când vine vorba de procesoarele telefoanelor mobile, dar iată-i acţionând şi în
Baidu, rivalul din China al lui Google va testa automobile autonome în SUA
După cum ştiţi probabil, Google şi-a închis filiala din China cu ceva vreme în urmă şi accesul la motorul de
Elon Musk testează liftul ce va duce automobile în tunelurile subterane menite pentru transport
Ideea lui Elon Musk de construire a unor tunele de mare viteză pentru transportul subteran prinde din ce în ce