Companiile tech au început să apară tot mai des în ştirile auto şi domeniile “auto” şi “tech” au început să se îmbine tot mai mult. Se pare că următorii 5 ani vor aduce o evoluţie în zona auto a firmelor asociate mai degrabă cu tehnologia informaţională.
Deocamdată firme ca Apple şi Google caută soluţia pentru dominarea bordului auto, prin soluţii de infotainment, în vreme ce în fundal lucrează la automobile care se conduc singure. De ce se tot realizează proiecte de genul atunci când aceste companii au deja business-uri generatoare de profituri mari? Pentru că profiturile din industria auto sunt uriaşe. BI Intelligence estimează doar anul trecut segmentul connected car valora 400 de miliarde de dolari.
Această sumă depăşeşte valoarea totală a pieţei smartphone, PC şi a celei de purtabile combinate. Cu toate acestea e departe de totalul de 9 trilioane de dolari pe care îl valorează industria auto. Raportul BI arata şi că aceste Connected Cars au o creştere de 45% pe an, de 10 ori mai rapid decât piaţa auto per total. Se estimează că în 75% dintre cele 92 de milioane de automobile livrate global în 2020 vor avea conexiune la Internet.
În acelaşi timp, în 2020 se vor afla pe drumuri 220 de milioane de automobile, dintre care 88 de milioane vor avea servicii conectate activate. Deocamdată preţurile automobilelor conectate sunt mari, dotările high end fiind asociate cu vehicule de lux, dar pe viitor preţurile vor scădea.
via business insider