În ultimii 50 de ani cererea de petrol a crescut exploziv anual, apanaj al evoluţiei segmentului auto şi al consumului tot mai mare de energie. Odată cu ascensiunea energiilor “verzi” şi a maşinilor electrice ne îndreptăm spre un peisaj în care petrolul începe să îşi încetinească creşterea, iar OPEC are şi predicţii în această zonă.
Organizată Ţărilor Exportatoare de Petrol (OPEC) a declarat recent că vânzările în creştere ale maşinilor electrice ar putea duce la un maxim al cererii de petrol prin anii 2030 şi un punct mort aproape de 2040. Studiile arată că dacă un sfert din automobilele de pe glob ar fi bazate pe baterie, atunci cererea de petrol la nivel global ar putea să frâneze la 109 milioane de barili pe zi prin a doua parte a anilor 2030.
E drept că OPEC se aşteaptă să vedem un consum de petrol crescut în următoarele decenii, pentru că maşinile electrice mai au până să le depăşească pe cele clasice. Ar fi nevoie de o revoluţie tehnologică uriaşă pentru a le lua locul peste noapte. 24 de ani ar fi termenul pus de OPEC pentru o penetrare în masă a vehiculelor “verzi”. E recunoscut şi faptul că tot mai multe ţări au programe ce interzic utilizarea de maşini pe benzină sau diesel în oraşe aglomerate în următorii ani.
Franţa, Marea Britanie şi China au luat măsuri de gen, iar companiile petroliere trebuie să se adapteze şi să facă şi extra lobby. 8% din flota globală de maşini comerciale ar trebui să ruleze pe baterie până în 2040, deci impactul nu ar trebui să fie uriaş. Bloomberg Franţa par mai optimişti, plasând procentul la 33%. Car sharing-ul mai loveşte în cererea de petrol, ducând la o scădere de 7% până în 2040.
Ce nu înţelege lumea e că alimentarea maşinilor electrice nu e chiar zero poluantă, grosul energiei electrice venind tot de la poluanţi.
via carscoops.com