“Efectul Apple” se extinde şi la Frankfurt Motor Show, cu tot mai mulţi producători interesaţi de parteneriate cu giganţi tech

Apple a ajuns un standard şi un etalon, folosit de fiecare dată când se lansează un nou smartphone sau o tabletă. Acestea ajung inevitabil să fie comparate cu un iPhone sau iPad, iar cumva “efectul Apple” a ajuns să afecteze şi industria auto. Cum? Prin constanta deschidere şi aşteptare a producătorilor auto că Apple şi Google să facă marele salt în industrie… Şi asta s-a simţit şi la Frankfurt Motor Show 2015.

Deşi Apple nici măcar nu a recunoscut că lucrează la un automobil, iar Google explorează ideea automobilelor care se conduc singure de câţiva ani, companiile tech par a fi pe buzele tuturor oficialilor BMW, Volkswagen, Mercedes şi multe alte firme. Toată lumea vorbeşte despre automobile conectate, autonome, vehicule electrice şi sisteme de infotainment de generaţie nouă.

E şocant să vezi că uneori trec în plan secund dotări precum motorizarea şi sasiul şi publicul întreabă direct de HUD, cockpit şi dashboard. Lipsa suportului CarPlay şi Android Auto face experţii să strâmbe din nas şi touchscreenurile sunt nelipsite din console. Tot mai multe companii încearcă să dezvolte interfate integrate cumva în parbriz şi să facă marea trecere la condusul autonom fără şofer uman.

Tesla e fără îndoială Apple-ul industriei auto, astfel că toate automobilele noi electrice ajung “Tesla Killer”, la fel cum telefoanele se vor “iPhone Killer”. Întrebare e: ce va face Tesla când Apple va fi… Apple-ul industriei auto?

via The Verge

Alexandru Stănescu :