De ce ușile cu deschidere verticală sunt pe atăt de nefolositoare, dar totusi asa de cool
Până în 1954, nimeni nu credea că uşile ar putea fi unul dintre aspectele cele mai interesante ale unei maşini. Acela a fost anul în care Mercedes-Benz au lansat modelul 300SL Gullwing, unul dintre cele mai importante modele ale seriei SL. Automobilul german a adus un pachet nou şi interesant şi a rămas un simbol al seriei datorită uşilor cu deschidere verticală.
Ani după lansarea modelului german, alţi producători au oferit această “funcţie”, fiecare în modul lui. BMW a încercat o abordare futuristica cu automobilul hibrid I8 şi nu putem spune că nu le-a reuşit. Sunt 100% convins că oricine ar vedea o persoană cum coboară din hibridul german ar rămâne impresionat, iar asta în secolul 21. Imaginați-vă ce au crezut oamenii acum 61 de ani când au văzut pentru prima dată modelul SL300.
Motivul pentru care încă rămânem impresionaţi de această dotare este din cauză că nu este deloc practică şi prin urmare nu a fost adoptată de mulţi producători. Mercedes-Benz nu a vrut să creeze un automobil practic când au lansat supermașina SL300 Gullwing şi de aceea şi-au permis să vină cu idei noi care să atragă privirile tuturor. Până la urmă acesta este rolul unei supermasini şi anume să fie zgomotoasă, să arate bine şi să vină cu funcţii impresionante.
Nici nu are rost să ne gândim la o camionetă sau o maşină de familie cu astfel de uşi, iar acesta este motivul pentru care producătorii s-au ferit de ele în ultima perioadă de timp. Tesla, pe de altă parte, face ce ştie mai bine şi anume să îmbunătăţească tehnologii deja existente. Una dintre ele este automobilul electric, care a existat înainte ca cei de la Tesla să îl facă popular. O altă funcţie este şi subiectul acestui articol, iar americanii au încercat să facă uşile cu deschidere verticală practice.
Personal, consider că uşile normale sunt mai uşor şi mai rapid de deschis şi în plus pot fi deschise în spaţii de parcare unguste spre deosebire de celelalte. Sau nu toate uşile verticale au această problemă până la urmă. Cei de la Tesla numesc varianta lor “Falcon Doors” deoarece odată deschise iau forma aripilor unui şoim, iar partea bună e că nu se deschid direct în sus. Ele se pliază pentru a nu lovi celelalte maşini din parcare, eliminând astfel această problemă.
Cum spuneam, uşile normale sunt mai uşor de deschis şi în plus, poate nu toţi vrem să atragem atenţia cu astfel de “funcţii”. Uşile Gullwing sau Falcon Doors consider că sunt foarte interesante şi până la urma rămân simbolice, iar scopul lor principal este de a atrage atenţia asupra maşinii şi sunt modul perfect pentru a face asta.
Trotinetă electrică Airwheel la 58% reducere! (link de afiliat).
Articole similare
Dacia 1100: prima masină produsă de români, dar cu licența de la francezi
Totul a început in 1966, când autoritățile romane au hotărât sa producă prima masina românească, dar cu licența de la
Concursul de Eleganță Auto din Plymouth (US) își desemnează câștigatorii; Duesenberg Model J și Bugatti 57SC la loc de cinste
Acum mai bine de 37 ani (1978), în orașul Plymouth din statul american Michigan, se desfășura prima ediție a concursului
Skoda Favorit, una dintre mașinile desenate de către Bertone; compania din spatele lui Lamborghini Miura
În anul 1987, pe piața de automobile își făcea apariția și Skoda Favorit, un model relativ banal la prima vedere,
Automobilul Mercedes Benz 770 oferit cadou de Adolf Hitler preşedintelui Finlandei a fost restaurat şi se ţine excelent după 70 de ani
Sunt câţiva oameni pe Terra care se declară colecţionari de maşini destul de înrăiţi încât să aibă chiar şi vehicule
Istoria automobilului: BMW Dixi, prima mașină construită de BMW
Industria auto a evoluat extrem de mult: mașini care se conduc singure, automobile electrice și sisteme de operare la bordul
Istoria Automobilului: Volvo ÖV 4, primul vehicul din portofoliul companiei suedeze ce rula cu 90 km/h în 1927
Astăzi purcedem din nou într-o călătorie în timp, fiind momentul pentru un nou episod din seria Istoria Automobilului ce a