Dacia 1100: prima masină produsă de români, dar cu licența de la francezi
Totul a început in 1966, când autoritățile romane au hotărât sa producă prima masina românească, dar cu licența de la un producător străin. Interesant este faptul că la licitație s-au prezentat probabil cei mai mari producători auto de astăzi cum ar fi: Renault, Peugeot sau Fiat. În final, Renault a fost alesul sub a cărui licența să fie produse autoturismele Dacia, această alegere fiind destul de previzibilă, având in vedere vizita istorică in România a președintelui francez Charles de Gaulle din 1966.
Tot in 1966 începe construirea Uzinei de Autoturisme Mioveni care a fost finalizată intr-un timp record de numai un an si jumătate. Pe 1 iulie 1968 încep testele la cele 217 stații de lucru din uzină, iar pe 3 august 1968 se testează primul motopropulsor.
Pe 20 august 1968 se începe producția modelului Dacia 1100, un model sub licența Renault R8; acesta era o berlină cu tracțiune și motor pe spate. Primul automobil ieșit pe poarta fabricii a fost făcut cadou președintelui Republicii Socialiste România de atunci, Nicolae Ceaușescu.
În 1971, comercializarea Daciei 1100 a fost oprită, fiind urmată de Dacia 1300. Chiar dacă Dacia 1100 nu a fost o maşină foarte populară, cel puţin din punct de vedere internațional, ea va rămâne o mândrie națională, ca fiind prima maşină produsă de români.
Trotinetă electrică Airwheel la 58% reducere! (link de afiliat).
Articole similare
Dacia Duster 2 primeşte noi imagini 3D şi un clip video concept (Video)
Dacia Duster 2 a primit noi imagini randate şi un clip video în care se prezintă modul în care ar
Dacia prezintă o fotografie cu modelele restilizate din gamă ce vor fi prezentate în cadrul Paris Motor Show 2016!
În cadrul Paris Motor Show 2016 ce își va deschide porțile oficial pe data de 1 octombrie, se aștepta ca
Noul Duster este zărit pe străzile din Pitești; iată la ce prețuri este listat în țară
De câteva zile Dacia a publicat pe site-ul oficial și prețurile asociate noului Duster, SUV ce este disponibil la noi
Dacia Multiplu: un concept de monovolum ce în sfârşit vine cu un design acceptabil
Automobilele de tip monovolum nu au fost niciodată sexy, haideţi să recunoaştem asta, rolul lor fiind mai degrabă utilitar şi
Ţiriac Collection aduce laolaltă automobile de colecţie şi bolizi; Iată cum a ajuns Ion Ţiriac de la pasiune la afacere
Cine nu a auzit de Ion Ţiriac? Originar din Braşov, acest jucător profesionist de tenis s-a făcut remarcat în anii
O privire în detaliu asupra Dacia Voiajor; Iată cum ar putea arăta break-ul Dacia în viziunea unui artist român
Trei Dstudiomax Puiu, este un artist din Ardeal căruia îi place să se joace cu design-ul maşinilor mai vechi sau