Sergio Marchionne, CEO Fiat Chrysler şi om marcant în industria auto a încetat din viaţă la 66 de ani
Sergio Marchionne, una dintre cele mai importante personalităţi în industria auto a încetat din viaţă astăzi, la vârsta de 66 de ani. Cunoscut drept CEO Fiat Chrysler şi omul responsabil cu revenirea brandului Fiat în zona relevanţei, dar şi cu evoluţia brandului Ferrari, acesta poate fi considerat un guru al industriei auto.
Marchionne a modelat evoluţia grupului auto Fiat Chrysler la cerinţele pieţei moderne. A fost cirector al CNH Industrial, CEO Ferrari, director Maserati, CEO FCA Italy şi CEO FCA US. Luna trecută oficialul era înlocuit după un deceniu de activitate de Mike Manley, director Jeep. Sergio Marchionne demisionase de altfel din cauza problemelor de sănătate.
Primele măsuri ale lui Manley au fost de a accelera producţia de SUV-uri şi a investi în automobile electrice şi hibrid, direcţie pe care mergea şi Marchionne de altfel. Italianul din Chieti este considerat cel care a dus la formarea noii companii Fiat Chrysler Automobiles. Aceasta este listată la bursa din New York şi are sediul fiscal la Londra. Marchionne era o figură interesantă, dar şi controversată.
A făcut din tăierea birocraţiei o misiune, dar şi din tăierea costurilor. Era o persoană care muncea mereu şi era obsedat de rezultate pozitive. Nu era văzut niciodată la costum, ci prefera puloverele negre şi simplitatea. Îi lipseau şi eleganţa şi diplomaţia vechilor patroni de companii auto, fiind o fire directă, fără bullshituri. În prima sa zi la Chrysler, oficialul şi-a mutat biroul din zona de penthouse fix în mijlocul departamentului de inginerie.
A scăpat de mulţi sub-directori şi a păstrat doar 15 persoane care să conducă în cele mai minuţioase aspecte compania. Marchionne a dat subalternilor mână liberă să îşi asume riscuri şi să evite birocraţia cu orice ocazie. Născut în 1952 în Italia, fostul CEO s-a mutat cu familia în Canada când era adolescent. Este la bază un contabil şi avocat, ajungând la Fiat prin SGS, o compania elveţiană de inspecţie şi teste, deţinută de familia Agnelli, fondatorii Fiat.
În 2004 Fiat avea probleme grave, pierzând 1 milion de dolari pe zi, din cauza incompetenţei manageriale. Marchionne a concediat toţi managerii inutili şi a repus firma pe picioare. Am pierdut o figură marcantă azi…
via Jalopnik.com
Trotinetă electrică Airwheel la 58% reducere! (link de afiliat).
Articole similare
Grupul Fiat-Chrysler ar putea produce Jeep-uri militare în România
Din câte aflăm astăzi, s-ar părea că grupul Fiat-Chrysler are în plan deschiderea unei linii de producție pentru automobile de
Branduri mari precum Volkswagen și Toyota încă vând mașini echipate cu airbaguri defecte Takata
Airbagurile Takata, produse de o companie japoneză pot provoca spargerea bordului sau a locului în care sunt puse într-un mod
Grupul Fiat-Chrysler se află sub investigaţia FBI pentru acuzaţii de fraudă
Grupul Fiat-Chrysler este o corporaţie multinaţională italiană, fiind al saptelea cel mai mare producător de automobile din lume. Grupul înfiinţat
Paris Motor Show 2008: Fiat Fiorino Qubo, masima pentru tineri
Noul Fiat Fiorino Qubo este un vehicul multifunctional destinat publicului tanar, aparent pasionat de sporturi sau familiilor numeroase care au
Un Fiat 500 vopsit în culorile unui Stormtrooper din Star Wars face senzaţie la LA Auto Show
Mai avem de aşteptat mai puţin de o lună până ce filmul anului, Star Wars The Force Awakens va fi
Un automobil Fiat folosit de Papa Francisc în vizita sa din SUA e vândut la licitaţie; Iată suma!
Unul dintre cele două modele Fiat 500L folosite de către Papa Francisc în timpul vizitei sale din SUA, în toamna