Sergio Marchionne, CEO Fiat Chrysler şi om marcant în industria auto a încetat din viaţă la 66 de ani
Sergio Marchionne, una dintre cele mai importante personalităţi în industria auto a încetat din viaţă astăzi, la vârsta de 66 de ani. Cunoscut drept CEO Fiat Chrysler şi omul responsabil cu revenirea brandului Fiat în zona relevanţei, dar şi cu evoluţia brandului Ferrari, acesta poate fi considerat un guru al industriei auto.
Marchionne a modelat evoluţia grupului auto Fiat Chrysler la cerinţele pieţei moderne. A fost cirector al CNH Industrial, CEO Ferrari, director Maserati, CEO FCA Italy şi CEO FCA US. Luna trecută oficialul era înlocuit după un deceniu de activitate de Mike Manley, director Jeep. Sergio Marchionne demisionase de altfel din cauza problemelor de sănătate.
Primele măsuri ale lui Manley au fost de a accelera producţia de SUV-uri şi a investi în automobile electrice şi hibrid, direcţie pe care mergea şi Marchionne de altfel. Italianul din Chieti este considerat cel care a dus la formarea noii companii Fiat Chrysler Automobiles. Aceasta este listată la bursa din New York şi are sediul fiscal la Londra. Marchionne era o figură interesantă, dar şi controversată.
A făcut din tăierea birocraţiei o misiune, dar şi din tăierea costurilor. Era o persoană care muncea mereu şi era obsedat de rezultate pozitive. Nu era văzut niciodată la costum, ci prefera puloverele negre şi simplitatea. Îi lipseau şi eleganţa şi diplomaţia vechilor patroni de companii auto, fiind o fire directă, fără bullshituri. În prima sa zi la Chrysler, oficialul şi-a mutat biroul din zona de penthouse fix în mijlocul departamentului de inginerie.
A scăpat de mulţi sub-directori şi a păstrat doar 15 persoane care să conducă în cele mai minuţioase aspecte compania. Marchionne a dat subalternilor mână liberă să îşi asume riscuri şi să evite birocraţia cu orice ocazie. Născut în 1952 în Italia, fostul CEO s-a mutat cu familia în Canada când era adolescent. Este la bază un contabil şi avocat, ajungând la Fiat prin SGS, o compania elveţiană de inspecţie şi teste, deţinută de familia Agnelli, fondatorii Fiat.
În 2004 Fiat avea probleme grave, pierzând 1 milion de dolari pe zi, din cauza incompetenţei manageriale. Marchionne a concediat toţi managerii inutili şi a repus firma pe picioare. Am pierdut o figură marcantă azi…
via Jalopnik.com
Trotinetă electrică Airwheel la 58% reducere! (link de afiliat).
Articole similare
Mike Vardy este posesorul unui Fiat din 1905 ce vine cu motor de avion; mașina atinge 205 km/h
Industria auto a tot evoluat de-a lungul timpurilor și până astăzi, atât design-ul cât și performanțele vehiculelor schimbându-se de la
Grupul Fiat-Chrysler se află sub investigaţia FBI pentru acuzaţii de fraudă
Grupul Fiat-Chrysler este o corporaţie multinaţională italiană, fiind al saptelea cel mai mare producător de automobile din lume. Grupul înfiinţat
Paris Motor Show 2008: Fiat Fiorino Qubo, masima pentru tineri
Noul Fiat Fiorino Qubo este un vehicul multifunctional destinat publicului tanar, aparent pasionat de sporturi sau familiilor numeroase care au
Fiat 500 customizat de Castagna, in stil yaht
Milanezii de la Castagna au dorit sa modifice automobilul Fiat 500, procedand la fel ca si in cazul lui Mini
Cea mai joasa masina din lume: un Fiat 126 aplatizat
Iata o masina customizata care va atrage priviri chiar mai mult decat un Lamborghini. Purtand numele de Flat Out, acest
500 de modele Fiat 500 vandute in 2 ore!
Daca Fiat avea vreo ingrijorare inainte de lansarea oficiala a acestui automobil neo-retro, aceste griji au fost cu siguranta spulberate