Tesla ia locul celor de la Volkswagen în top 10 branduri auto; Ce a influenţat acest lucru?

Tesla Motors este o companiei care îşi bazează producţia doar pe modele electrice şi în acelaşi timp o firmă cu un început nu tocmai bun, un lucru recunoscut chiar şi de directorul Elon Musk. Cu toate că primul lor vehicul şi anume Tesla Roadster a fost un eşec al companiei, firma americană a ajuns astăzi să valoreze în jur de 4,4 miliarde de dolari, astfel luând locul celor de la Volkswagen în top 10 cele mai valoroase branduri auto. De menţionat este faptul că nu a fost luată în considerare valoarea şi celorlalte divizii a companiei germane precum Audi, care s-a încadrat în top în faţa celor de la Tesla Motors.

Compania americană a primit deja 373.000 de rezervări pentru noul lor automobil, Model 3 ce se presupune a fi o maşină electrică cu elemente de lux, autonomie bună, dar toate astea la un preţ decent spre deosebire de Model X, care costă în jur de 81.000 de dolari. Toate acestea au sporit valoarea firmei americane pe când cei de la Volkswagen au resimţit o pierdere enormă în urma scandalului legat de emisiile de carbon a motoarelor diesel. Germanii au estimat pierderea la 18 miliarde de dolari şi acum incearca să îşi spele păcatele şi să recâştige încrederea cumpărătorilor, iar o primă mişcare este rechemarea în service a 800.000 de maşini dotate cu motoare diesel cu scopul de a rezolva mica “eroare”

Un alt capitol la care Tesla Motors reuşeşte să impresioneze este planul lor ambiţios de a produce în jur de 500.000 de vehicule pe an, până în anul 2018. Cu toate că firma americană valorează 4.4 miliarde de dolari, dacă este să luăm în calcul acţiunile de la bursă atunci veţi rămâne uimiţi să aflaţi că Tesla Motors valoarează aproximativ 34 de miliarde de dolari, o companie care a plecat cu stângul şi care acum reuşeşte să depăşească branduri consacrate din domeniu.

vfia autoblog.com

Andrei Pușcă :