Scandal monstru la Volkswagen: au testat emisiile de noxe pe maimuţe, un partener propusese teste umane!

Scandalul Dieselgate părea doar o amintire a trecutului, până ce Volkswagen s-a lovit de o problemă de imagine şi mai mare în această săptămână. Câţiva oficiali ai companiei au fost suspendaţi după ce s-a aflat că ştiau de teste efectuate asupra unor maimuţe, cu privire la sistemele de evacuare şi emisii.

În această săptămână Volkswagen a recunoscut oficial acţiunile sale, realizate prin intermediul unei entităţi separate, cunoscută ca EUGT. Acea firmă are susţinere din partea Volkswagen, dar şi din partea altor producători auto, realizând experimentul pe maimuţe. Oficialul Thomas Steg, şef pe secţiunea de relaţii cu guvernul şi sustenabilitate la VW a declarat că ştia de experiment, dar nu l-a informat şi pe co-CEO-ul Martin WInterkorn.

Mai mult decât atât, în primă fază EUGT a propus să folosească subiecţi UMANI, voluntari! EUGT ar fi fost desfiinţată între timp, dar se tot adună dovezile împotriva lor. Testele pe maimuţe au fost realizate la Lovelace Respiratory Institute în Albuquerque. Experimentele aveau rolul de a indica dacă nemţii controlează cu succes emisiile dăunătoare.

Noxe diluate de la un model Volkswagen casat erau introduse în camere în care se aflau acele maimuţe, pe parcursul a câteva ore. Apoi li se colectau mostre de fluid din plămâni, în vreme ce primatele erau sedate. Mai trist e că experimentul nu a dus la nici o concluzie. Se pare că testul era făcut folosind un vehicul cu acele softuri ilegale care trişau la testele de emisii.

Institutul Respirator Lovelace insistă că laboratorul nu ştia că vehicului e modificat şi că toate testele respectau tratamentul etic al animalelor. Volkswagen a demarat o investigaţie furibundă şi deja sunt promise rezultate săptămâna viitoare. 3 companii au oferit susţinere financiară către EUGT şi rămâne să aflăm care sunt celelalte două. Încă o pată neagră pe imaginea companiei germane, care pare a se scufunda în abisul scandalurilor de PR.

via Zeit.de

Radu Iorga :