Iată cum înşela Volkswagen mecanismele de testare a emisiilor de noxe

Volkswagen şi Audi au ajuns la toate posturile de ştiri la finalul săptămânii trecute, atunci când a fost descoperit că unele modele ale acestor companii folosiseră un software special pentru a păcăli mecanismele de testare a emisiilor de noxe din SUA. Azi avem şi detalii despre procesul folosit de Volkswagen.

Mecanismul folosit masca emisiile reale, dar doar în timpul testelor pe un dispozitiv de tip dinamometru. În schimb, când automobilele circulau normal, ele aveau emisii de până la 40 de ori mai ridicate. VW ar putea fi penalizată cu până la 18 miliarde de dolari şi aflaţi de aici ca în jur de 11 milioane de automobile ar putea fi afectate de acest scandal.

E vorba despre modele de automobile Volkswagen şi Audi din 2008 şi până în ziua de azi, cu motoare diesel. 482.000 de modele Volkswagen şi Audi diesel sunt implicate în acest scandal şi ele folosesc un ECU (Engine Control Unit), creat de către Robert Bosch GmbH (BOSCH), o firmă multinaţională germană. Aceeaşi firmă furnizează şi alte componente cheie, care controlează frânarea sau computerele de bord, dar şi sistemele de control electronic al stabilizării. Testul vehiculelor are loc pe acel “dinamometru” (imaginaţi-vă două mecanisme circulare mari de rulare în stilul benzilor de alergat.

Automobilele testate au doar roţile de tracţiune rulate, la Volkswagen cele frontale, iar cele din spate rămân staţionare. Altfel, vehiculul ar putea interpreta testul ca o situaţie periculoasă şi ar activa controlul tracţiunii sau cel de stabilitate. Acesta fiind activat, automobilele vizate depistau că sunt supuse la test şi scădeau emisiile. Apoi în condiţii normale de rulare, testate de activişti, emisiile de noxe erau de 10 până la 40 de ori mai mari decât standardele federale, spre deosebire de emisiile scăzute din teste.

Problema nu e că există acest mod de detectare, ci că emisiile sunt diferite… Pe lista modelelor afectate se afla Audi A3 (2009-2015), Volkswagen Jetta (2009-2015) şi Jetta SportWagen, dar şi VW Bettle (2009-2015) şi Beetle Convertible, plus modelele Volkswagen Golf (2009-2015) şi Passat (2014-2015), lista fiind încheiată de Volkswagen Golf SportWagen (2015).

via hybridcars

Radu Iorga :