România e vazută ca un hub IT, iar experții recomandă o focalizare pe zona tech a industriei auto
Am auzit de multe ori sintagme de genul “România este un adevarat Silicon Valley” al Europei, confirmate de obicei cu cifre legate de dezvoltatori si broadband. Companii multinaționale precum Oracle, IBM sau Intel au birouri uriaşe în special în Bucureşti si țara e bogată în startupuri. Unul dintre pionerii din IT în România are totusi o viziune fresh şi câteva sfaturi pentru viitor.

E vorba despre Florin Talpeş, CEO Bitdefender, care recomanda dezvoltarea industriilor tehnologice într-un interviu recent cu Reuters. Industria auto din România este una de succes şi aici ar putea funcționa o coeziune cu tehnologia de vârf. Mai mult decât atât în țara noastră se afla multiple centre de cercetare si filiale care se ocupă cu producția de componente auto.
Automobilele inteligente şi maşinile conectate ar fi cheia, conform aceluiaşi Talpeş, care subliniază că aceste domenii sunt vizate de cel putin 5 centre R&D de la noi. Într-o țară cu 14.000 de firme IT active şi peste 75.000 de persoane angajate în domeniu, acest element e cu sigurantă viitorul. Segmentul IT si Comunicare ar urma sa valoreze 4 miliarde de euro în România pâna în 2020.
În condițiile în care România are mai multi ingineri pe cap de locuitor decât SUA, India, China sau Rusia putem spune ca stăm foarte bine. Stiu ca Mercedes are un centru de cercetare şi dezvoltare în vestul României şi că exista şi proiecte solide din zona self driving ce au loc la noi. Va veni urmatorul GeoHot sau Elon Musk de la noi oare?
via Reuters
Trotinetă electrică Airwheel la 58% reducere! (link de afiliat).
Articole similare
Toyota brevetează tehnologii legate de un posibil automobil zburător
Ideea de automobile zburătoare circulă de zeci de ani şi deşi am văzut diferite hovercrafturi şi tentative de astfel de
CES 2016: BMW lansează o serie de soluţii şi produse interconectate, pentru vehicule pe 2 şi 4 roţi
Era o perioadă când mă declaram surprins sau strâmbam din nas când vedeam că la CES sunt prezentate mai multe
“Efectul Apple” se extinde şi la Frankfurt Motor Show, cu tot mai mulţi producători interesaţi de parteneriate cu giganţi tech
Apple a ajuns un standard şi un etalon, folosit de fiecare dată când se lansează un nou smartphone sau o
Wrapify este un fel de Adsense pentru maşini, îţi transformă automobilul în banner motorizat cu câştiguri măricele (Video)
Deşi Wrapify a fost numit de Business Insider “Uber-ul advertiserilor”, eu îl consider mai degrabă un soi de Adsense pe
Honda şi Toyota sunt gata să includă tehnologie turbo pe automobilele lor; Toyota Camry candidată la acest upgrade
Se pare că Honda şi Toyota ar fi gata să includă tehnologie turbo pe automobilele lor viitoare. Au apărut imagini
Microsoft integrează Cortana în sistemele de proiecţie pe parbriz, pe automobilele conectate ale viitorului
Dacă Google şi Apple au reuşit deja să încheie parteneriate cu marile companii producătoare de automobile, nici Microsoft nu se
