Cea mai scumpă mașină din lume, Ferrari 250 GTO, a fost vândută în 2012 pentru suma de 38,1 milioane de dolari
Suntem obișnuiți să vedem fel și fel de automobile exclusiviste ale căror prețuri trec de 1 milion de dolari, modele care totuși reprezintă doar niște chilipiruri în fața unor vehicule unicat din vremurile demult apuse. Una dintre acestea este și Ferrari 250 GTO, un automobil de tip Gran Turismo, ce a fost produs în perioada 1962 – 1964.
Ei bine, aflați că Ferrari 250 GTO este cea mai scumpă mașină din istorie, vehicul ce în luna mai a anului 2012, a fost vândut pentru uriașa sumă de 38,1 milioane de dolari către magnatul Craig McCaw – fondatorul rețelei americane McCaw Cellular, o firmă parte din AT&T. Suma plătită de acesta, este impresionantă mai ales dacă luăm în considerare faptul că la vremea apariției sale pe piață, era vândută pentru un preț de doar 18.000 dolari pe piața americană.
Totuși, suma de vânzare din prezent este una pe cât se poate de normală, având la îndemână informația potrivit căreia, modelul de față a fost produs într-un număr limitat de doar 39 unități. Ca și design, Ferrari 250 GTO se încadrează de minune în stilul coupe regăsit pe modelele din prezent, stil care la acea vreme era denumit totuși Berlinetta.
Sub capota lui Ferrari 250 GTO se află un super motor Tipo 168 Comp/62 de 3.0 litri, motor V12 ce oferă 300 cai putere. De asemenea, au existat și versiuni mai puternice, cum este cazul celei cu motor V12 de 4.0. Transmisia folosită de constructorul italian, era una manuală în 5 trepte.
An vânzare | Preț |
---|---|
1962 | 18.500 dolari |
1965 | 4.000 dolari |
1965 (Decembrie) | 10.500 dolari |
1968 (Iunie) | 6.000 dolari |
1969 | 2.500 dolari |
1971 (Ianuarie) | 9.500 dolari |
1971 (Iulie) | 12.000 dolari |
1973 (Iulie) | 17.500 dolari |
1975 (Decembrie) | 48.000 dolari |
1978 | 85.000 dolari |
1980 (Martie) | 180.000 – 200.000 dolari |
1983 | 300.000 dolari |
1984 | 500.000 dolari |
1985 | 650.000 dolari |
1986 | 1.000.000 dolari |
1987 (Octombrie) | 1.600.000 dolari |
1988 (Iulie) | 4.200.000 dolari |
1989 (Iulie) | 10.000.000 dolari |
1990 (Ianuarie) | 13.000.000 dolari |
1993 | 3.000.000 – 3.500.000 dolari |
1998 | 6.000.000 dolari |
2000 | 7.000.000 dolari |
2004 | 10.600.000 dolari |
2010 | 26.000.000 dolari |
2012 (Mai) | 38.115.000 dolari |
2013 (Octombrie) | 38.000.000 dolari |
Un lucru pe care nu îl știm, este numărul total de vehicule Ferrari 250 GTO ce au rămas în stare de funcționare până la ora actuală, vehicule ce iată pot aduce zeci de milioane de dolari în conturile posesorilor. În tabelul de mai sus avem și prețurile de comercializare pe piață a modelului Ferrari 250 GTO, sume ce au avut parte de variații interesante de-a lungul anilor.
Observăm că în 2000, cineva achiziționa acest model cu suma de 7 milioane de dolari, o sumă ce practic s-a triplat într-o perioadă de 10 ani. Din câte se pare, trendul de creștere al prețului va continua și în anii următori, Ferrari 250 GTO urmând a fi în topul celor mai scumpe automobile de pe piață mult timp de acum înainte.
sursa: Wikipedia.org
Trotinetă electrică Airwheel la 58% reducere! (link de afiliat).
Articole similare
12 supermasini îşi fac apariţia într-o piaţă publică din Shanghai; Modele ca Nissan GTR, Ferrari sau Lamborghini au apărut ca de nicăieri
Nu doar europenii şi americanii se dau în vânt după supermasini, ci şi asiaticii. De aceea nu ne miră să
Ferrari LaFerrari Spider va sosi în anul 2017, dar doar pentru anumiţi clienţi
De parcă brandul Ferrari nu era destul de exclusivist, se pare că viitorul model Ferrari LaFerrari va fi disponibil doar
Ferrari este listat la bursa de valori italiană; se finalizează și despărțirea de grupul Fiat
După ce în luna octombrie a anului trecut, compania italiană Ferrari era listată la bursa de schimb din New York
Cea mai rapida masina de politie din lume: Ferrari 612 Scaglietti
La o scurta privire aruncata pe strazile autohtone vedem ca masinile Politiei Romane sunt in majoritate Dacia Logan. Exista totusi
Un film biografic despre viața lui Enzo Ferrari ar putea intra în faza de producție
Dacă pentru lumea tehnologiei, Steve Jobs este idolul fanilor din lumea întreagă, atunci când vine vorba de automobile nu putem
Dacia 1100: prima masină produsă de români, dar cu licența de la francezi
Totul a început in 1966, când autoritățile romane au hotărât sa producă prima masina românească, dar cu licența de la
-
Innoxius