Malaxa 1C este primul autoturism 100% românesc; acesta a fost dezvoltat în anul 1945 la Reșița

Care este primul automobil românesc? Aceasta este probabil întrebarea pe care și voi v-ați pus-o la un moment dat, întrebare a cărui răspuns îl aflați astăzi. Ei bine, primul vehicul 100% românesc a fost dezvoltat în anul 1945 la Reșița, în cadrul fabricilor deținute de către Nicolae Malaxa, un inginer și întreprinzător român ai perioadei interbelice.

Automobilul în cauză a fost dezvoltat de către un grup de ingineri și tehnicieni de la uzinele A.S.A.M și Malaxa din București și IAR din Brașov, echipă condusă de inginerul Petre Carp. Acest vehicul denumit Malaxa 1c sosea cu motor cu 3 cilindri în stea, cu răcire forțată cu aer, motor capabil să dezvolte o putere totală de 30 cai putere și o viteză maximă de 120 km/h.

Aparent, consumul de combustibil se ridica la cifra de 10 litri per 100 km parcurși. Un alt detaliu care ni se prezintă, este cel legat de faptul că greutatea motorului era de 80 kg, împreună cu diferențialul și cutia de viteze ajungându-se la o greutate totală de 150 kg.

Din câte se pare, Malaxa 1c oferea un nivel înalt de confort și putea transporta până la 6 persoane. Forma caroseriei era de asemenea una foarte elegantă și aerodinamică, portbagajul aflându-se în partea din față, la fel ca și în cazul automobilelor sportive din prezent.

Potrivit detaliilor aflate, producția anuală de automobile Malaxa 1c a fost de 800 unități, vehicul dezvoltate în perioada 1945 – 1947. Din păcate producția a fost oprită atunci când sovieticii au decis să mute linia de asamblare în URSS.

via: ziarulactualitatea.ro

Claudiu Sima :