Volkswagen şi diesel sunt o combinaţie care a mai provocat probleme în trecut; Iată cazul Beetle Diesel

Volkswagen e pe buzele tuturor în aceste zile, având în vedere scandalul legat de emisii şi se pare că nu e prima oară când germanii au o problemă legată de automobile diesel. Se pare chiar că primul lor Beetle Diesel a debutat tot cu probleme cu multe decenii în urmă.

În timpul războiului din Coreea, în 1951 benzina era scumpă şi greu de obţinut, în vreme ce combustibilul diesel rămânea accesibil. Volkswagen a decis din raţiuni economice să îşi transforme modelul Beetle, un succes uriaş la acele vremuri într-o variantă diesel. Pentru acest lucru VW a apelat la Porsche, care a creat aşa numitul Proiect 508, transformând motorul Type I într-un sistem de compresie-aprindere.

Rezultatul a fost un motor modificat cu injecţie simplă diesel, care era cu 22 de kilograme mai greu decât cel standard de Beetle, de 1300 de cc. Din păcate noua motorizare nu a însemnat şi performanţă mai bună. Astfel, noul Beetle scădea de la 36 de cai putere la doar 23 sau 25 şi în plus avea un motor foarte zgomotos şi genera mult fum negru. Porsche a creat câteva modele de test, modificând şi o dubiţă Type II.

Răcite cu aer, modelele diesel au fost testate pe parcursul a 30.000 de km în total, ajungând la 100 km/h în aproximativ un minut şi fiind foarte enervante din cauza zgomotului şi a fumului. Se pare că singurul Beetle Diesel care exista atunci a fost furat, pentru a fi apoi abandonat, deci nici hoţii nu au fost mulţumiţi de el… Iată că nici începuturile diesel nu au fost blânde pentru Volkswagen şi cu siguranţă nici epoca actuală.

via jalopnik

Radu Iorga :