Volkswagen renunţă la motto-ul “Das Auto”, sacrificat pe altarul lui Dieselgate; Caută o nouă imagine pentru brand

Multă vreme Volkswagen a stat sub semnul lui “Das Auto”, motto care i-a însoţit în zeci poate chiar sute de spoturi. Ei bine, pe măsură ce VW se rebranduieşte, “Das Auto” va fi o victimă, sacrificată pe altarul lui Dieselgate.

Compania avea o abordare arogantă până acum, promovându-şi produsele ca automobile ideale, perfecte chiar, dar pe viitor se va merge pe modestie mai degrabă. Anul 2015 a fost infernal pentru compania germană, care a fost adânc marcată de scandalul emisiilor măsluite. Sloganul Das Auto debuta în 2007, sub tutela lui Martin Winterkorn, fostul şef Volkswagen, care şi-a dat demisia în urma scandalului.

Un purtător de cuvânt a declarat că “Das Auto” nu a murit încă, dar că în viitoarele campanii de advertising acest motto nu va mai apărea lângă logo-ul companiei. Nouă campanie de imagine a fost subiectul unei discuţii cu uşile închise, care a implicat nu mai puţin de 2000 de manageri VW. Aceasta masivă iniţiativa este o încercare a companiei de câştiga măcar o parte din vechea reputaţie înapoi.

Ea vine după ce vânzările din Marea Britanie şi SUA au scăzut drastic în ultimele luni. Grupul are în portofoliu produse foarte variate, de la bolizi Bugatti la motociclete Ducati şi camioane Scania. Modestia este cheia viitoarei abordări şi rebrandingului plănuit. Noul şef VW, Matthias Mueller se va ocupa cu proaspăta direcţie a companiei.

via Reuters

Radu Iorga :