În ultimele câteva săptămâni, pe lângă lansările din cadrul târgurilor auto de renume, am luat parte și la debutul unui scandal uriaș pentru piața de vehicule alimentate cu motorină. Vorbim desigur despre scandalul emisiilor Volkswagen, producător ce a trișat în cadrul testelor de stabilire a nivelului de poluare pentru mașinile aduse pe piață.
Pe lângă amenzile pe care grupul german le are de plătit, sunt necesare și costuri adiționale pentru repararea vehiculelor afectate, acestea fiind în număr de 500.000 în SUA, respectiv 11 milioane la nivel global. După cum și CEO-ul VW SUA declară, reparația acestor automobile s-ar întinde pe o perioadă lungă de timp, de ordinul anilor.
Dacă în cazul acelor modele mai noi ce pot fi reparate prin intermediul unor modificări la capitolul software, pentru aproximativ 430.000 automobile ce datează din 2009 lucrurile vor sta atfel, acestea având nevoie și de ugrade-uri hardware.
Nu în ultimul rând, există și posibilitatea ca Volkswagen să ofere unele compensații în bani pentru deținătorii de automobile ce emit un nivel mare de emisii, compensații ce reprezintă eventuala valoare pe care automobilul a pierdut-o datorită acestei probleme.
via: phys.org