În această săptămână după ce se bucura de numărul uriaş de precomenzi pentru Model 3, Tesla a trebuit să accepte şi faptul că a livrat mai puţine maşini în trimestrul trecut decât anticipase. Având în vedere acest lucru, nu putem să nu ne întrebam dacă firma condusă de Elon Musk va face cererii pentru viitoarele modele de automobile electrice.
La ultima numărătoare ne apropiasem periculos de mult de numărul 300.000 pentru comenzile Model 3, care nici măcar nu a intrat în producţie încă. De la re-lansarea lui Volkswagen Beetle în 1997 nu s-a mai văzut o asemenea frenezie când vine vorba de precomenzi. Tesla are de gând să crească producţia la fabrica dn Fremont, cu o ţintă ambiţioasă de 500.000 de modele pe an până în 2020.
Grosul va fi reprezentat de Model 3, se pare. Totuşi producţia acestuia începe de abia în ultimele luni din 2017, deci mai avem de aşteptat. Până acum Tesla nu a depăşit 50.000 de maşini produse pe an, iar saltul la 100.000 pare uriaş în viitorul apropiat. Dacă ne uităm la primul trimestru al acestui an vom vedea că doar 14.820 de vehicule au fost livrate, sub cele 16.000 prezise.
Inginerii discuta despre evoluţia asamblării robotice, pentru a grăbi şi eficientiza producţia, dar aceste procedee durează ani. Între timp evoluează cu paşi mult mai rapizi tehnologia bateriilor, iar Tesla foloseşte un battery pack marca Panasonic, în vreme ce soluţii rivale oferă şi 482 km rulare cu o încărcare. În vreme ce giganţi ca Nissan sunt gata să facă faţă cererii pentru modele electrice, Tesla trebuie să ajungă pe picior de egalitate cu companii cu decenii de experienţă în doar un an şi jumătate… Va reuşi oare?
Cu un geniu ca Musk în spate credem că da.
via autocar.co.uk