Pare logic faptul că Tesla va trebui să îşi mărească numărul de fabrici, pentru a reuşi să atingă numărul proiectat de 500.000 de unităţi produse pe an până în 2018. Astfel, pe lângă proiectul ce ar putea aduce o fabrică Tesla în Germania, avem şi o iniţiativă similară legată de China.
Această fabrică de pe teritoriul chinez va ajuta Tesla să îşi crească vânzările din China şi Coreea de Sud. Vânzările din zona Asia-Pacific începeau în 2014, deci zona e încă la începutul adopţiei Tesla. Compania americană a semnat deja un acord cu consorţiul chinez Jingqiao Group, deţinut de stat şi care se va implica în realizarea unei fabrici ce va costa 9 miliarde de dolari.
Marele avantaj al unei fabrici locale e fentarea taxei de 25% aplicată vehiculelor importate. Astfel, compania va reuşi să concureze mai bine şi cu Audi sau BMW, dar şi cu firmele din China, precum LeEco, care finanţează automobilul electric Faraday Future. Tesla a început să facă angajări şi în Coreea de Sud şi va înfiinţa birouri în Seoul.
Între timp sud coreenii pregătesc propriile automobile electrice, de la Hyundai şi Kia. Pe când o fabrică şi la noi?
via autoblog.com