Tabăra anti maşini autonome ia atitudine în urma accidentului fatal cu o Tesla pe pilot automat

Există o bună parte din public care nu vede deloc cu ochi buni conceptul de automobil autonom şi mai ales implementarea unei funcţii Autopilot pe vehicule care rulează ACUM pe şosea. Dorinţa generală e să vedem beta testing avansat şi de lungă durată până se ajunge la 100% siguranţă. Iar recentul accident fatal ce a implicat un Tesla Model S pe Autopilot a făcut tabăra anti self drive mai vocală ca oricând.

În acest moment există funcţia Autopilot disponibilă pe 70.000 de automobile Tesla, lucru care îngrijorează după recentul accident fatal. Toate aceste îngrijorări trebuie mereu temperate cu menţiunea cât se poate de clară a celor de la Tesla că sistemul Autopilot NU ţine loc complet de element uman şi că e bine că şoferul să fie alert şi gata să preia controlul.

Jackie Gillian, preşedinte al Asociaţiei care se ocupă cu Siguranţa pe Şosele şi cea Auto a afirmat că vom mai vedea accidente de genul. Ea a făcut lobby contra implementării fără un ghid şi legislaţie clară a sistemelor de şofat automat pe automobile de pe şosele. Noi informaţii au apărut despre accidentul de pe 7 mai, părând să indice că bărbatul aflat la volan se uita la un film pe DVD în loc să fie atent la drum.

În acest moment se scrie o întreagă legislaţie şi reguli complexe care ne pregătesc de un viitor strict reglementat al automobilelor gen Tesla Model S. Între timp Tesla tot sublinieaza că acesta e primul deces după peste 209 milioane de kilometri rulaţi în mod Autopilot şi că cifrele sunt de partea lor. Producătorii de automobile testează de obicei sisteme ce au de-a face cu siguranţa şoferului timp de luni sau chiar ani şi niciodată nu le oferă spre beta testing pe drumuri publice, spre deosebire de Tesla.

Ce nu înţelege multă lume e că utilizatorii fac abuz de tehnologia de condus semi autonom, considerând că e vorba de şofat autonom. Din păcate sunt de acord cu doamna de mai sus şi consider că vor mai exista victime, cel puţin până avem un AI extrem de capabil să prezică erorile umane.

via autonews

Radu Iorga :