La început de drum, Elon Musk, directorul companiei Tesla recunoaşte că nu aveau idee ce făceau şi de aceea prima maşină a companiei şi anume Tesla Roadster a fost un dezastru pentru americani. Primul automobil al companiei folosea tehnologie de la AC Propulsion şi un şasiu Lotus, dar lucrurile nu au mers conform planului. Aparent, bateria pusă la dispoziţie de către cei de la AC propulsion avea probleme de încălzire din cauza sitemului de răcire pe aer, astfel cei de la Tesla au fost nevoiţi să monteze un sistem de răcire pe lichid.
O altă problemă legată de automobil era şasiul în sine, preluat de la un Lotus Elipse. Se pare că americanii au fost nevoiţi să modifice şasiul pentru a face loc bateriilor, dar asta nu a fost aşa uşor precum sună deoarece odată cu modificarea şasiului, prodususl final nu a fost capabil să treacă testele de siguranţă şi a fost necesară modificarea sa, fapt ce i-a costat pe cei de la Tesla o mulţime de bani.
Odată rezolvate problemele iniţiale, produsul ar fi trebuit să fie gata pentru o prezentare în faţa celor doi cofondatori Google, Larry Page şi Sergei Brin, astfel cei de la Tesla puteau obţine o finanţare. Elon Musk ne spune într-un interviu că în timpul testului, maşina nu putea depăşi viteza de 16 km/h, dar în ciuda acestora, Google a decis să finanţeze proiectul ambiţios al directorului unei companii ce astăzi a devenit prima din lume care oferă maşini electrice la preţuri destul de accesibile, dar în acelaşi timp menţinând un design premium şi elemente de lux.
Via roadandtrack.com