Reclama pentru Land Rover exploateaza dezastrele

Noua campanie de marketing pentru Land Rover a fost creata de agentia Young & Rubicam, dar se pare ca abordarea folosita nu este atat de placuta pentru public pe cat se astepta compania. Un Land Rover LR3 este folosit in zone unde au avut loc dezastre, fiind filmat intre daramaturi si ruine si prezentat drept “masina erou”.

Motto-ul campaniei este “Created for the one”, iar mesajul transmis ne prezinta SUV-ul drept masina ideala de condus in cazul unei furtuni, inundatii sau uragan. Pentru a filma spoturile publicitare, echipa de productie a monitorizat locurile unde se anuntau dezastre naturale, in special pe cele din SUA. Astfel, se puteau filma clipurile pentru reclama lui LR3 imediat dupa dezastru, printre daramaturi. Cu o luna in urma echipa a ajuns in Levasy, Missouri, zona lovita de inundatii.

Agentia de publicitate este constienta de faptul ca poate fi judecata de public pentru campania sa si va oferi vehiculele sale pentru fortele de ordine prezente in zonele calamitate, sau va face donatii ca in cazul inundatiilor din Missouri. Totusi, realitatea ramane ca Land Rover foloseste suferintele unor oameni afectati de dezastre naturale pentru a-si face reclama. Ne intrebam totusi, daca celebra companie ar mai face donatii organizatiilor si celor neajutorati daca nu ar avea nevoie de bunavointa publicului pentru a filma in zone calamitate.

Sursa

Zoltán Szőgyényi :