Operatorii de telefonie se duelează în oferte de servicii şi pe automobilele moderne

Operatorii de telefonie, mai ales cei din SUA (AT&T, T-Mobile şi Verizon) se duelează în ultimii ani pentru controlul asupra automobilelor, oferindu-şi serviciile pe aceste vehicule. Până acum aceste companii se limitau la parteneriate cu producătorii auto, pentru a furniza WiFi în automobile.

T-Mobile spre exemplu furnizează WiFi pe modelele Audi, iar AT&T are proprii săi parteneri. Transformarea automobilului în hotspot wireless e un proces care are deja loc de câţiva ani, deşi e puţin cam redundant, având în vedere că toată lumea are un smartphone conectat la web în ziua de azi. Pentru că serviciile de genul nu mai impresionează pe nimeni, AT&T şi Verizon sunt gata să pluseze.

Verizon spre exemplu are un device numit hum, care se va conecta la 150 de milioane de automobile produse din 1996 încoace şi va oferi date diagnostic via Bluetooth printr-o aplicaţie smartphone. Aplicaţia alertează utilizatorul cu privire la problemele maşinii şi anunţă autorităţile în cazul unui accident serios. AT&T are în schimb platforma proprie, numită Car Connection 2.0.

Cu această utilizatorii pot găsi cele mai bune service-uri, primi alerte pe smartphone dacă vor conduce prea rapid şi chiar bloca SMS-uri pentru a evita distragerea la volan.

via slashgear

Radu Iorga :