Statele Unite şi Uniunea Europeană au diferite reguli legate de circulaţia rutieră şi prin urmare, producătorii de automobile trebuie să modifice diferite aspecte ale unei maşini pentru a o putea vinde în ambele regiuni, iar acest lucru implică mai multă cercetare, uneori mai mult material şi în unele cazuri înlocuirea unor piese şi asta doar pentru a putea vinde pe ambele pieţe. Desigur, acest lucru implică mai mulţi bani investiţi în cercetare şi piese, iar din cauza asta nimeni nu are de câştigat.
Centrul de cercetare în domeniul auto sau CAR a pornit un studiu prin care a încercat să afle ce fel de economii s-ar putea face dacă cele două regiuni ar ajunge la un comun acord în privinţa legilor rutiere. Datele finale ale studiului vin în urma discuțiilor cu mai mulţi oameni şi companii din domeniu şi sunt foarte surprinzătoare.
Conform celor de la CAR, în anul 2014 au fost vândute 16,6 milioane de maşini pe cele două continente, iar pentru a omologa aceste maşini pentru ambele pieţe au fost cheltuiţi în jur de 1.6 şi 2.2 miliarde de dolari. Pentru producători aceste sume sunt foarte mari, dar în acelaşi timp afectează şi costul unei singure maşini, iar acest lucru afectează în mod direct cumpărătorul. Studiul realizat de către CAR arată sume de până la 1100 de dolari pentru a putea cumpăra aceasi maşină în fiecare regiune.
Totodată studiul prezintă şi două metode simple de rezolvare a problemei şi propune fie un comun acord între cele două regiuni deci crearea unei legislaţii rutiere universale, iar cealaltă este ceva mai simplă şi propune ca fiecare regiune să accepte legislaţia ceilelalte şi prin urmare niciuna nu va trebui să schimbe vreo regulă.
Via autoblog.com