Cât de stricte sunt legile cu privire la drone în România? Iată ce trebuie să ştiţi dacă vreţi să folosiţi un astfel de aparat
Legile în ţara noastră legate de posesia şi folosirea unor astfel de dispozitive, aparent e foarte strictă din mai multe motive, iar principalul motiv este faptul că orice dronă cu o greutate chiar şi de 50 de grame trebuie să fie identificată înainte de a putea fi folosită în ţară, fie într-o zonă locuită sau nu.

Un al doilea motiv este unul care, personal mi se pare destul de ridicol este faptul că pentru a folosi o dronă într-o zonă intravilana (de exemplu un oraş), ai nevoie de acordul centrului de operaţiuni aeriene, lucru precizat şi de inspectorul de la AACR (Autoritatea Aeronautică Civilă Română). Deşi legislaţia naţională legată de astfel de aparate de zbor există din anul 2007, a fost modificată ulterior, astfel încât dronele sunt considerate aeronave civile.
Legea actuală pare destul de aspră până şi în cazul dronelor cu o masă mai mică de 15kg, dar pentru cele mai grele de atât, deţinătorul trebuie să aibe permis naţional de zbor, pe lângă cerinţele anterioare. O dronă mică până în 50 de grame va putea fi folosită fără acord autorizat doar în spații închise precum hale sau săli înalte.

Un alt detaliu supărător pentru deţinătorii de astfel de mici aeronave sau pentru potenţialii cumpărători este şi taxa de înregistrare a dispozitivului, de 90 de euro + TVA ceea ce este enorm pentru o persoană care deţine o dronă ieftină pe care vrea să o folosească de distracţie sau ca un mic hobby, deoarece valoarea taxei se poate ridica lejer la preţul unei mici drone.

Toate aceste inconveniente se reflectă foarte clar şi în succesul dronelor pe piaţa română, un număr de aproximativ de 3000 de astfel de dispozitive fiind vândute anul trecut. La nivel global au fost vandute în jur de 2 milioane de drone şi comparativ cu vânzările pe piaţa din România, se poate observa cât de neprietenoasă este legea din ţara noastră legat de micile aparate de zbor.

Practic ministrul transporturilor a emis o lege care împiedică dezvoltarea acestei pieţe. Merită de menţionat faptul că cea mai ieftină dronă a companiei Parrot a cărei importator oficial este firma Falcon, este de 450 de lei şi dacă mai adăugăm şi taxa necesară deja vom dubla preţul necesar pentru folosirea dispozitivului. În opinia mea consider că astfel de legi sunt pur şi simplu inutile şi în plus, ministerul ar trebui să se concentreze mai multe pe aeronavele mari şi pe siguranţa oferită de sistemele lor de căutare, care au dat greş în momente importante precum prăbuşirea avionului în Munţii Apuseni din anul 2014, accident care a costat pierderea unor vieţi omeneşti.

via go4it.ro
Trotinetă electrică Airwheel la 58% reducere! (link de afiliat).
Articole similare
Elon Musk își dorește ca achiziția SolarCity să aducă acoperișuri cu încărcare solară pentru automobile
Pe data de 1 august am scris un articol despre achiziţia SolarCity din partea celor de la Tesla pentru suma
Ford a preluat Automobile Craiova
Ford a preluat oficial controlul intreprinderii Automobile Craiova vineri, pentru suma de 80 de milioane de dolari si a promis
Investigațiile asupra manipulării emisiilor se extind și în tabăra Dacia, dar și la alte branduri de pe piața auto
În luna septembrie a acestui an, mai precis pe data de 18, aflam despre una dintre cele mai mari probleme
Compania americană Exotic Rides pregătește un automobil super-sportiv numit ER W70
E drept că pe piața americană nu întâlnim multe automobile super-sportive autohtone, dar totuși companiile lucrează la dezvoltarea de astfel
Britanicii petrec în medie 30 ore blocați în trafic pe parcursul unui an; iată cum stau la acest capitol și alte țări europene
Poate cele mai neplăcute situații din trafic sunt ambuteiajele, evenimente în care toți ne-am aflat la un moment dat sau
Operatorii de telefonie se duelează în oferte de servicii şi pe automobilele moderne
Operatorii de telefonie, mai ales cei din SUA (AT&T, T-Mobile şi Verizon) se duelează în ultimii ani pentru controlul asupra
