Cât de stricte sunt legile cu privire la drone în România? Iată ce trebuie să ştiţi dacă vreţi să folosiţi un astfel de aparat
Legile în ţara noastră legate de posesia şi folosirea unor astfel de dispozitive, aparent e foarte strictă din mai multe motive, iar principalul motiv este faptul că orice dronă cu o greutate chiar şi de 50 de grame trebuie să fie identificată înainte de a putea fi folosită în ţară, fie într-o zonă locuită sau nu.
Un al doilea motiv este unul care, personal mi se pare destul de ridicol este faptul că pentru a folosi o dronă într-o zonă intravilana (de exemplu un oraş), ai nevoie de acordul centrului de operaţiuni aeriene, lucru precizat şi de inspectorul de la AACR (Autoritatea Aeronautică Civilă Română). Deşi legislaţia naţională legată de astfel de aparate de zbor există din anul 2007, a fost modificată ulterior, astfel încât dronele sunt considerate aeronave civile.
Legea actuală pare destul de aspră până şi în cazul dronelor cu o masă mai mică de 15kg, dar pentru cele mai grele de atât, deţinătorul trebuie să aibe permis naţional de zbor, pe lângă cerinţele anterioare. O dronă mică până în 50 de grame va putea fi folosită fără acord autorizat doar în spații închise precum hale sau săli înalte.
Un alt detaliu supărător pentru deţinătorii de astfel de mici aeronave sau pentru potenţialii cumpărători este şi taxa de înregistrare a dispozitivului, de 90 de euro + TVA ceea ce este enorm pentru o persoană care deţine o dronă ieftină pe care vrea să o folosească de distracţie sau ca un mic hobby, deoarece valoarea taxei se poate ridica lejer la preţul unei mici drone.
Toate aceste inconveniente se reflectă foarte clar şi în succesul dronelor pe piaţa română, un număr de aproximativ de 3000 de astfel de dispozitive fiind vândute anul trecut. La nivel global au fost vandute în jur de 2 milioane de drone şi comparativ cu vânzările pe piaţa din România, se poate observa cât de neprietenoasă este legea din ţara noastră legat de micile aparate de zbor.
Practic ministrul transporturilor a emis o lege care împiedică dezvoltarea acestei pieţe. Merită de menţionat faptul că cea mai ieftină dronă a companiei Parrot a cărei importator oficial este firma Falcon, este de 450 de lei şi dacă mai adăugăm şi taxa necesară deja vom dubla preţul necesar pentru folosirea dispozitivului. În opinia mea consider că astfel de legi sunt pur şi simplu inutile şi în plus, ministerul ar trebui să se concentreze mai multe pe aeronavele mari şi pe siguranţa oferită de sistemele lor de căutare, care au dat greş în momente importante precum prăbuşirea avionului în Munţii Apuseni din anul 2014, accident care a costat pierderea unor vieţi omeneşti.
via go4it.ro
Trotinetă electrică Airwheel la 58% reducere! (link de afiliat).
Articole similare
Accidentul fatal produs de către sistemul autopilot de pe Tesla Model S are alte implicații; Iată ce indicii cunoaștem până în acest moment
În articolul de ieri, scris de către colegul nostru, se vorbea desprea despre un accident produs în dată de 7
Începând de anul viitor, Japonia va începe testarea taxiurilor autonome
Deși vehiculele autonome par a fi de domeniul sci-fi, acestea există și sunt testate în acest moment de o serie
Investigațiile asupra manipulării emisiilor se extind și în tabăra Dacia, dar și la alte branduri de pe piața auto
În luna septembrie a acestui an, mai precis pe data de 18, aflam despre una dintre cele mai mari probleme
O parcare cum nu s-a mai văzut in România; Primaria orașului Roman a construit o parcare modulară pentru zonele aglomerate
Oraşul Roman este un municipiu din judeţul Neamţ şi are o istorie bogată. Sub străzile oraşului există multe pivniţe vechi
ARO revine la drum prin proiectul unor studenţi ieşeni numit iARO Camarad; Automobilul are motor de Toyota!
Există mulţi nostalgici şi pasionaţi de mecanică care ar dori o revenire a brandului ARO pe piaţa autohtonă. Dacă autorităţile
SSC Ultimate Aero TT este aproape de record cu 387.85 km/h
In luna martie a acestui an SSC a incercat sa obtina titlul de “cea mai rapida masina de productie” cu