Autoritățile din Vietnam ar putea interzice motocicletele în capitală până în anul 2025

Hanoi este al doilea oraş ca mărime din Vietnam, dar şi capitala ţării în acelaşi timp, iar în ultimii ani numărul de motociclete de pe străzile oraşului a crescut substanţial. În următorii patru ani, autorităţile se aşteaptă că numărul lor să crească şi mai mult, cu aproximativ 2 milioane. În momentul de faţă, oraşul adăposteşte un număr de 4,9 milioane de vehicule pe două roţi, iar maşinile sunt o minoritate în capitală.

Având în vedere că motocicletele sunt principalul mijloc de transport din oraş, o astfel de mişcare din partea autorităţilor poate fi foarte riscantă. În acelaşi timp, multe motociclete din oraş sunt foarte vechi, iar poluarea creşte cu fiecare an. Alternativa vietnamezilor este sistemul de transport în comun, iar autorităţile plănuiesc să adauge mai multe autobuze şi metrouri.

Francezii vor să facă o mişcare similară şi să interzică motocicletele fabricate până în anul 2000, dar nu e nici pe departe la fel de îndrăzneaţă ca şi planul oficialilor din Hanoi. Ideea vietnamezilor ridică multe semne de întrebare, iar mulţi consideră că ar fi mai adecvat înlocuirea motocicletelor cu unele electrice pentru a reduce poluarea. Asta e adevărat, dar nu cred că va reduce suficient aglomeraţia din oraş. O simplă căutare pe Google legată de traficul din Hanoi ne prezintă poze îngrijorătoare. Doar priviţi cum motocicliştii înconjoară maşinile la semafor, acest lucru expune o mulţime de persoane la accidente destul de grave.

Cred că autorităţile din Hanoi au motive foarte bune pentru această lege şi în acelaşi timp creşterea numărului de autobuze şi metrouri este o soluţie destul de eficientă. Ce părere aveţi? Era necesară o astfel de schimbare?

Via autoevolution.com

Andrei Pușcă :