Adio Lamborghini, Aston Martin si Ferrari?

Pe masura ca producatorii europeni de supermasini se lupta cu noile legi ecologiste, creatorii masinilor sport ca Aston Martin DB9, Ferrari F430 sau Porsche 911 sunt ingrijorati ca nu isi vor mai vedea bolizii pe sosele. Ecologistii afirma ca supermasinile din ziua de azi folosesc motoare uriase care degaja de 3 ori mai mult dioxid de carbon decat un automobil normal. Sa fie un Ferrari F430 Spider bazat pe bio-combustibil (in imagine) solutia?

Lamborghini si rivalii sai se apara, afirmand ca aceste masini sunt opere de arta, iar traditia europeana trebuie protejata, chiar prin imbinarea elementelor placute de design cu tehnologii ecologiste. In plus, marii producatori de automobile afirma ca masinile sport nu polueaza chiar atat de mult, deoarece majoritatea parasesc garajul doar in weekenduri si reprezinta doar 0.3% din sursele de noxe auto din UE.

In lupta sa cu schimbarile climatice, Comisia Europeana a propus reducerea emisiilor de dioxid de carbon in cazul masinilor noi la 120 de grame pe kilometru pana in 2012, fata de actualul nivel de 160 de grame. Si asta in conditiile in care masinile sport emana 200, pana la 500 de grame de dioxid de carbon pe kilometru…

Noile legi afirma si ca producatorii care pun in vanzare mai putin de 10.000 de automobile pe an vor putea negocia direct nivelul de emisii cu Comisia Europeana. In vreme ce oficialii Aston Martin considera ca UE nu doreste ca brandurile de supermasini sa dispara, rivalii sai germani sau italieni sunt ingrijorati, de vreme ce ei reprezinta divizii ale unor companii auto mai mari si nu pot negocia direct emisiile.

Primele tehnologii “verzi” au inceput deja sa fie utilizate pe masinile sport, cum este Elise S, a celor de la Lotus care foloseste un sasiu din aluminiu si produse derivate din sticla, obtinand emisii de 196 de grame pe kilometru.

Sursa

Zoltán Szőgyényi :