Lamborghini Terzo Millennio devine oficial, este primul Lambo electric, cu design futurist

Lamborghini a făcut-o şi pe asta! A prezentat primul Lamborghini electric, modelul Lamborghini Terzo Millennio, care va debuta în viitorul mai mult sau mai puţin îndepărtat. Italienii au colaborat cu MIT pentru acest proiect şi au anunţat că supermaşina va fi produsă doar când bateriile auto vor evolua suficient.

Această hipermaşină a fost prezentată la Boston la începutul acestei săptămâni. Cu un bot foarte ascuţit, mecanism uriaş de aspirare şi zone luminoase pe jante, bolidul e cu siguranţă atrăgător. Marele avantaj al unui Lambo electric va fi acceleraţia şi mă gândesc că va scădea lejer sub 2 secunde timpul necesar pentru a ajunge la 100 km/h. Din ce am înţeles vom avea şi un motor pentru fiecare roată şi tracţiune integrală.

Remarcăm şi aripile sale arcuite şi mult ieşite în relief şi vedem o grămadă de orificii cu rol aerodinamic, care fac maşina cât mai rapidă. În afară de puterea şi designul arătos, acest vehicul are de partea sa şi auto-repararea. Va avea un şasiu din fibră de carbon, cu o serie de micro canale, care se pot încălzi pentru a se repara în caz de daune sau crăpături. Structura este bazată pe nanotuburi şi ideea de “auto vindecare” aminteşte de telefoanele LG G Flex.

Parteneriatul dintre MIT şi Lambo va dura 3 ani şi costă italienii doar 200.000 de euro pe an, mizilic obţinut din vânzarea de brichete branduite cu taurul celebru probabil în câteva luni. În următorul an companiile se vor hotărî cu privire la materialele folosite pentru construcţie, în anul 2 se vor ocupa de structură şi de eliberarea de energie, iar în anul 3 se vor ocupa de geometria 3D.

Şi toate acestea în vreme ce se aşteaptă o baterie cât mai capabilă. Supercapacitorii au avantajul unei încărcări rapide, dar şi a unei descărcări rapide, un avantaj pentru o maşină care porneşte şi se opreşte la fel de rapid ca un Lambo. Supercapacitorul are şi durata de viaţă mai mare decât bateriile standard, dar mai avem până acolo totuşi.

via The Verge

Alexandru Stănescu :