A trecut un an de la introducerea accizei de 7 cenţi pe litrul de benzină, ceea ce a dus la scumpirea carburanţilor cu 7% şi avea să aducă bani la bugetul statului. Rezultatul? 2.8 miliarde de lei, adică în jur de 630 de milioane de euro au ajuns la buget şi teoretic trebuia să fie folosiţi pentru realizarea de autostrăzi şi lucrări asociate.
După un an de la aplicarea taxei avem zero kilometri de autostradă construiţi, în mare… În noiembrie 2013 primul ministru anunţa că sumele colectate în urma accizei vor fi introduse în Fondul special pentru marile proiecte de infrastructură rutieră. Tot atunci, Dan Șova, în acel moment ministru al transporturilor promitea că taxa va ajunge tot ca finanţare la proiecte de infrastructură.
Vara trecută cumva banii au fost redirecţionaţi, primul ministru afirmând că banii din taxa ar urma să acopere deficitul bugetului de pensii. România a ajuns în topul celor mai scumpe ţări europene când vine vorba de realizarea unui plin. Marii transportatori au ales să alimenteze peste graniţă şi asta pentru ce? Pentru că sumă să fie în continuare pendulata între ministere.
În 2014 s-au dat în funcţiune 50 de kilometri de autostradă, dar 85% din valoarea lor au fost acoperiţi de bani europeni. Ar fi drăguţ dacă am afla unde sunt cele 2.8 miliarde de lei în acest moment… eventual să fie folosiţi ca material de turnat în gropile străzilor?!
via ZF.ro