Pentru a acoperi cererea mare de fibră de carbon pentru modelul Urus, Lamborghini apelează la Mitsubishi

Lamborghini este o companie ambiţioasă căreia îi place să folosească materiale exotice pentru supermașinile sale. Nu e de mirare că italienii au deschis un centru de cercetare în Seattle special pentru găsirea de noi forme şi variaţiuni pentru fibra de carbon. Acest material este cunoscut pentru rezistenţa sa foarte mare în raport cu greutatea foarte mică şi de aceea am văzut supermașini din partea celor de la Lamborghini cu caroseria fabricată în întregime din acest compozit.

Odată cu lansarea noului Urus, compania va avea nevoie de mult mai mult material pentru a acoperi cererea foarte mare, iar de aceea apelează la Mitsubishi. În acest moment, italienii pot fabrica 5 caroserii pe zi pentru noul SUV, un număr mult prea mic.

Poate vă întrebaţi de ce ar apela la Mitsubishi, ei bine motivul este Mitsubishi Rayon, o altă parte a firmei ce se specilizează pe producerea materialului. Ei sunt cel mai mare producător din Japonia şi în acelaşi timp motivul pentru care țara produce 60% din fibra de carbon din întreaga lume.

Odată cu această mişcare, italienii vor încerca să îmbunătăţească materialul, iar până acum au reuşit să creeze o variantă mai rigidă a materialului, fiind un compozit forjat de carbon, după cum îl numesc aceștia. Acest material se găseşte deja pe noul Centenario, dar şi pe modelul Elemento. Bineînţeles, cei de la Lambirghini mai au cale lungă până la crearea unui motor din fibră de carbon, acesta fiind unul din planurile de viitor ale companiei.

Via carbuzz.com

Andrei Pușcă :