Totul a început in 1966, când autoritățile romane au hotărât sa producă prima masina românească, dar cu licența de la un producător străin. Interesant este faptul că la licitație s-au prezentat probabil cei mai mari producători auto de astăzi cum ar fi: Renault, Peugeot sau Fiat. În final, Renault a fost alesul sub a cărui licența să fie produse autoturismele Dacia, această alegere fiind destul de previzibilă, având in vedere vizita istorică in România a președintelui francez Charles de Gaulle din 1966.
Tot in 1966 începe construirea Uzinei de Autoturisme Mioveni care a fost finalizată intr-un timp record de numai un an si jumătate. Pe 1 iulie 1968 încep testele la cele 217 stații de lucru din uzină, iar pe 3 august 1968 se testează primul motopropulsor.
Pe 20 august 1968 se începe producția modelului Dacia 1100, un model sub licența Renault R8; acesta era o berlină cu tracțiune și motor pe spate. Primul automobil ieșit pe poarta fabricii a fost făcut cadou președintelui Republicii Socialiste România de atunci, Nicolae Ceaușescu.
În 1971, comercializarea Daciei 1100 a fost oprită, fiind urmată de Dacia 1300. Chiar dacă Dacia 1100 nu a fost o maşină foarte populară, cel puţin din punct de vedere internațional, ea va rămâne o mândrie națională, ca fiind prima maşină produsă de români.