Cumva inspirat de roboţelul simpatic Wall-E, conceptul Budd-e al celor de la Volkswagen a întors multe priviri la CES 2016. Acest vehicul ar urma să intre în producţie în 2018.
Acesta este un model cu tracţiune integrală, un MPV care respectă promisiunea VW de a investi serios în vehicule electrice după scandalul Dieselgate. Conceptul include cele mai noi tipuri de baterii litiu-ion şi obţine zero emisii, rulând 532 de km cu o singură încărcare, ceea ce e foarte impresionant. Budd-e e văzut ca un succesor spiritual pentru Microbus cel vechi şi e doar prima creaţie a laboratorului de cercetare şi dezvoltare Volkswagen din Braunschweig, în zona de automobile electrice.
Pe viitor vom vedea şi un succesor pentru Phaeton printre altele, iar revenind la Budd-e, el măsoară 4.597 metri în lungime, 1.94 în lăţime şi are o înălţime de 1.835 metri. Creat pe baza noii platforme MEB, acest vehicul optează pentru o baterie de 94.6 kWh, venind şi cu un ampatament de 3151 mm. Conceptul are un centru de greutate foarte jos, iar bateria sa are avantajul unei încărcări foarte rapide, ajungând la 80% capacitate după doar 30 de minute, pe baza unui sistem de alimentare de 150 kW.
Budd-e pune la bătaie 302 cai putere şi ajunge la 100 km/h în 6.9 secunde. La nivel de design Budd-e e inspirat din conceptul Bulli, prezentat la Geneva în 2011. El aduce cu automobilele japonez kei-car, cu o abordare angulară, iar farurile în formă de litera C aduc cu cele de pe Volkswagen e-Golf şi e-Up. Bordul arata excelent, cu instrumente digitale şi un ecran de înaltă definitie.
via autocar.co.uk