Automobilele diesel de la BMW, Mercedes, Opel şi PSA suspectate că ar fi trişat în procesul de testare a emisiilor de noxe

După speculaţiile unei publicaţii germane cu privire la faptul că şi BMW ar fi trişat în testul de emisii, azi lista de companii peste care pluteşte această suspiciune creşte şi mai include câteva nume. Un raport al celor de la Transport & Environment arată că mai mulţi producători auto vând automobile care depăşesc limitele europene de poluare.

Autoritatea anterior menţionată a realizat teste în ultimii 3 ani, cu susţinere din partea ICCT, organizaţia care a tras semnalul de alarmă legat de Volkswagen. Astfel, au fost expuse metodele prin care producătorii auto manipulează testele de emisii, dar şi testele CO2. Acum aflăm că marile firme încarcă bateria unui automobil înainte de test, scad 4% din fiecare rezultat de test şi folosesc setări incorecte în laborator legate de inerţia vehiculului.

Companiile afirmă că aceste manevre sunt în limitele flexibilităţii regulamentului. Ca rezultat diferenţa dintre cifrele oficiale de consum economic şi cifrele reale raportate de utilizatori e acum de 40%. În acelaşi timp emisiile pentru automobile noi diesel sunt de aproximativ 5 ori mai mari la drum faţă de limita permisă. Autoritatea Transport & Environment numeşte modele ca Audi A8, care a depăşit limita legală de oxid de azot de 21.9 ori, iar BMW X3 diesel de 9.9 ori.

Opel Zafira Tourer se afla pe lista neagră de asemenea, cu o depăşire de 9.5 ori, iar Citroen C4 Picasso de 5.1 ori. La testele CO2 aproape toate modelele Mercedes depăşesc cu peste 50% rezultatele din laboratoare. BMW Seria 5 şi Peugeot 308 depăşesc cu puţin sub 50% rezultatele din condiţii simulate. În aceste condiţii, ceva trebuie făcut: fie se schimbă radical testele, fie sunt amendaţi toţi producătorii auto şi îşi schimbă ei sistemele.

via carscoops.com

Radu Iorga :