2.8 miliarde de lei colectaţi de stat şi investiţi în zero kilometri de autostradă; Iată unde s-a dus taxa de 7 eurocenţi pe carburanţi
A trecut un an de la introducerea accizei de 7 cenţi pe litrul de benzină, ceea ce a dus la scumpirea carburanţilor cu 7% şi avea să aducă bani la bugetul statului. Rezultatul? 2.8 miliarde de lei, adică în jur de 630 de milioane de euro au ajuns la buget şi teoretic trebuia să fie folosiţi pentru realizarea de autostrăzi şi lucrări asociate.
După un an de la aplicarea taxei avem zero kilometri de autostradă construiţi, în mare… În noiembrie 2013 primul ministru anunţa că sumele colectate în urma accizei vor fi introduse în Fondul special pentru marile proiecte de infrastructură rutieră. Tot atunci, Dan Șova, în acel moment ministru al transporturilor promitea că taxa va ajunge tot ca finanţare la proiecte de infrastructură.
Vara trecută cumva banii au fost redirecţionaţi, primul ministru afirmând că banii din taxa ar urma să acopere deficitul bugetului de pensii. România a ajuns în topul celor mai scumpe ţări europene când vine vorba de realizarea unui plin. Marii transportatori au ales să alimenteze peste graniţă şi asta pentru ce? Pentru că sumă să fie în continuare pendulata între ministere.
În 2014 s-au dat în funcţiune 50 de kilometri de autostradă, dar 85% din valoarea lor au fost acoperiţi de bani europeni. Ar fi drăguţ dacă am afla unde sunt cele 2.8 miliarde de lei în acest moment… eventual să fie folosiţi ca material de turnat în gropile străzilor?!
via ZF.ro
Trotinetă electrică Airwheel la 58% reducere! (link de afiliat).
Articole similare
Un nou sistem de transport privat este în teste în Germania; Concurență nouă pentru taximetristi și pentru transportul în comun
Sistemul celor de la Uber nu a fost bine primit în toate ţările în care a fost lansat, iar în
Taximetriştii protestează împotriva creşterii preţurilor RCA, care au falimentat chiar unele companii
După camionagii, acum şi taximetriştii protestează contra creşterii preţurilor RCA, care au dus chiar la falimentul unora dintre companiile de
Guvernul japonez aprobă mașinile fără oglinzi; Pe ce se vor baza automobilele vândute in Japonia și ce țări vor face schimbarea
Oglinzile laterale ale automobilelor pe care le conducem în viaţa de zi cu zi sunt un mod eficient de a
Programul Prima Maşină primeşte noi condiţii de finanţare în 2016 şi un plafon de 100 de milioane de lei
Nu doar programul Prima Casă are termenii în continuă schimbare, ci şi Prima Maşină. Astfel, Ministerul Finanţelor Publice a propus
Cum sa faci de ras un pluton de politisti…
La doar 15 ani, copilandrul din clipul de mai jos, prin talentul sau de sofer dobandit prin probabil mii de
Aproximativ 50% dintre șoferi afirmă că nu-și doresc funcții de pilot automat pe vehicule
Prin intermediul unui studiu organizat de către Brandon Schoettle și Michael Sivak, doi cercetători din cadrul Universității Michigan, aflăm astăzi

