Programul Rabla e vital pentru reînnoirea parcului auto din România, ducând la vânzarea de aproape 300.000 de maşini noi de-a lungul evoluţiei sale. Varianta Rabla 2016 debutează în luna mai, cu câteva schimbări faţă de anul trecut.
Aflaţi că bugetul pentru versiunea clasică a programului va scădea, iar accentul va fi pus pe vehicule electrice şi hibride. Va exista astfel Rabla Plus, care încurajează cumpărarea acelor modele “verzi”. Varianta standard de Rabla primeşte un buget mai mic decât în 2015 şi nu e garantată încă 100% prima de casare de 6500 de lei.
Prima ediţie a acestui program debuta în 2005, cu o primă de casare de 3000 de lei şi 15.000 de maşini casate. În 2010 a fost cea mai de succes ediţie, cu peste 180.000 de maşini casate şi 60.000 de modele noi achiziţionate. Ministerul Mediului pregăteşte ghiduri de finanţare pentru program, care ar putea fi gata până la finalul lunii curente.
Reţineţi că Rabla Plus, segmentul destinat automobilelor electrice va avea un buget de 75 de milioane de lei, deşi încă nu e clar dacă include şi costurile instalării unei reţele de încărcare.
via hotnews