Americanii ajung la peste jumătate de milion de vehicule electrice cumpărate; Care sunt firmele cele mai implicate și care este cea mai populară alegere pentru cumpărători

Maşinile electrice devin din ce în ce mai populare şi mai căutate, iar numărul lor a crescut la aproximativ 1,7 milioane în întreaga lume. Americanii contribuie şi ei la acest număr cu jumătate de milione de astfel de vehicule vândute până anul acesta. Cu ajutorul celor de la Hybridcars şi analistului Mario R. Duran avem ocazia să vedem ce firme sunt cele mai popualre şi ce maşini sunt cele mai căutate de către cumpărători.

Un lucru trebuie menţionat şi anume că maşinile hibride sunt în continuare mai populare decât cele electrice şi acoperă 1,95% din piaţa din SUA. Automobilele electrice abia dacă ating 0,81%, deci mai e mult de mers până când aceste maşini să aibă un impact major asupra industriei. Din fericire suntem pe drumul cel bun, iar Europa a atins şi ea jumătate de milion de maşini electrice vândute anul trecut.

În America, producătorii pun la bătaie un număr de 30 de vehicule electrice, iar cele mai populare modele domină top-urile, reprezentând cea mai mare proporţie din numărul total de maşini vândute. Tesla Motors este unul dintre cei mai mari producători, dar din cauza preţurilor mai ridicate. Chevrolet ocupă primul loc cu al lor Chevrolet Volt, urmat îndeaproape de Nissan cu modelul Leaf. Echipa lui Elon Musk ocupă locul 3 datorită lui Model S, pe când Model X este aproape pe utlimul loc în top 10 vehicule electrice vândute. Suntem curioşi cum va afetca Model 3 această piaţă şi dacă va ajuta compania să iasă din situaţia financiară actuală.

Pe ultimul loc în top se află Volkswagen e-Golf, iar acest lucru ne arată clar ca fabricantul german nu s-a implicat foarte mult în acest subiect, dar lucrurile se vor schimba pe viitor deoarece compania a anunţat că lucrează la noi modele electrice.

Trecând mai departe la topul cu cei mai populari fabricanţi nu observăm nimic nou sau neobişnuit, cu General Motors în fruntea clasamentului. Gigantul american este urmat îndeaproape de Nissan şi Tesla Motors, iar Ford ocupa locul 4. În ciuda acestei plasări, cei de la Ford au anunţat că vor înveşti mai mult în acest segment de piaţă şi pregătesc mai multe vehicule electrice pentru a-i ajunge din urmă pe cei de la GM. Nici Toyota nu sta prea bine, dar din nou, compania investeşte în vehicule electrice, dar şi în automobile autonome.

Cred că acesta este momentul în care mai multe companii vor începe să se axeze din ce în ce mai mult pe producţia de astfel de maşini. Tehnologia a avansat şi este disponibilă deci restul depinde de producători, dar şi de consumatori, care trebuie să înţeleagă importanţa acestor automobile. Un alt factor care trebuie luat în considerare este şi infrastructura. Stațiile de încărcare sunt destul de scumpe, dar măcar viteza de încărcare a maşinilor a crescut, iar acesta este un lucru important.

Țări precum Norvegia încep să interzică maşinile cu combustie, iar acest lucru forţează producătorii şi consumatorii să adopte tot mai multe vehicule electrice, iar mişcări similare sunt plănuite şi în Paris, dar şi în Germania. În America, California este statul cu cele mai multe maşini electrice, dar americanii mai au foarte mult de lucru până să ajungă la nivelul norvegienilor. Aici intră în discuţie şi numărul de locuitori şi alţi factori importanţi, dar măcar se fac progrese.

La noi în ţara lucrurile stau complet diferit, şi am aflat că suma pusă la dispoziţie de guvern pentru programul Rabla Plus a rămas în mare parte neatinsă deoarece nu avem infrastructura necesară pentru a-i convinge pe oamenii să cumpere maşini electrice. Chiar mai mult, mulţi cred că acei bani trebuie folosiţi pentru programul Rabla obișnuit pentru a ajuta la achiziţionarea mai multor maşini cu combustie internă.

Cât de mult credeţi că va dura ca maşinile electrice să îşi ia un avânt serios?

Andrei Pușcă :