Paris Motor Show 2008: Volvo XC60 soseste din Suedia, cu “löv”

Vanzarile de automobile au scazut dramatic in ultima vreme, dar Volvo a inceput sa aiba probleme cu mult inainte de debutul crizei economice globale. Acest lucru face lansarea crossover-ului XC60 cu atat mai importanta pentru compania suedeza, modelul fiind prezentat ieri in cadrul lui Paris Motor Show 2008.

Volvo XC60 va sosi pe piata in luna martie a anului viitor, fiind prima masina a acestui brand cu adevarat noua si nu doar un upgrade. Marketingul va fi foarte important pentru suedezi in conditiile in care publicul nu mai cumpara masinile sale. Campania promotionala pentru XC60 nu este din cele mai inspirate, folosind drept motto fraza “Noul Volvo XC60. Din Suedia cu löv” (löv inseamna frunze, in suedeza).

Volvo insista asupra radacinilor sale suedeze si asupra tuturor lucrurilor care definesc aceasta tara, de la IKEA la Abba. Poate cuvantul “lov”, fara umlaut (care inseamna pauza sau vacanta) ar fi fost mai util in promovarea acestui CUV, decat “frunze”. Totusi, lipsa umlautului ar fi facut ca fraza sa nu mai para destul de suedeza.

Cum ar fi aratat motto-ul daca Volvo ar fi folosit echivalentul suedez pentru “dragoste”? Ceva de genul “Din Suedia cu “kärlek”… Neinspirat? Asa credem si noi.

Sursa

Radu Iorga :