Scandalul motoarelor TDI continuă, dar asta nu înseamnă că dezvoltarea de viitoare automobile cu motoare diesel s-a oprit. Renault pregăteşte spre exemplu o nouă versiune de Megane hibrid, care va combina puterea motoarelor dCI cu cea a motoarelor electrice.
Renault a explorat ideea unui hibrid ceva vreme, dar acum sunt mai aproape ca oricând de punerea sa în practică. În 2017, acest Megane hibrid va fi lansat cu un motor dCi la bord, urmând probabil să primească eticheta ECO2. Dezvoltarea acestui motor pornea în 2012, ceea ce înseamnă că va fi folosită şi pe alte modele, atât de automobile mai mici, cât şi mai mari.
Va exista şi un aşa numit sistem Hybrid Asssist sau Mild Hybrid, care implică o administrare mai bună a energiei, o baterie mai mare şi frânare cu regenerare a energiei. În plus, va exista şi un motor starter. Renault nu oferă detalii ample despre acest hibrid, în afara faptului că vă va oferi extra acceleraţie în anumite faze ale operării, în special la viteze reduse.
Emisii de 76 de grame pe kilometru sunt ţinta aici, împreună cu un consum NEDC de sub 3 litri la 100 km. Ţinta de 76 de grame e optimistă, având în vedere că până şi un Prius generează 86 de grame per km.