Iată 5 recomandări utile pentru posesorii de vehicule cu transmisie automată

În acest moment există și numeroși șoferi ce preferă confortul unei mașini cu transmisie automată, și asta tocmai pentru ușurința de șofat. La fel ca în cazul modelelor ce vin cu o cutie manuală la pachet, și cele cu transmisie automată trebuie să respecte o serie de reguli importante pentru a nu cauza probleme cutiei de viteze, sau vehiculului pe termen lung. Tocmai de aceea, astăzi prezentăm 5 recomandări utile pentru posesorii de astfel de automobile:

1. Nu coborâți pantele în modul Neutru

După cum probabil știți, o mașină dotată cu transmisie automată aduce un selector pentru modurile de conducere, unul pe care regăsim următoarele însemne: P (parcare), R (marșarier), N (Neutru), D (Drive). Modul Neutru ne interesează pentru această recomandare, și asta datorită multor voci ce susțin faptul că alegerea modului de față la coborârea unei pante, va economisi din carburant.

Ei bine, aflați că acest zvon nu este deloc unul adevărat, automobilul consumând același volum de combustibil chiar și la utilizarea modului Neutru în acest caz. De asemenea, odată aleasă opțiunea de coborâre a unei pante în modul Neutru, ne putem aștepta și la pierderea controlului asupra autovehiculului într-un procent ce poate conta cu adevărat în unele situații.

2. Nu schimbați direcția de deplasare (din înainte în marșarier, sau viceversa) fără oprirea automobilului

Un alt sfat ce se poate dovedi foarte util este acela de a opri complet automobilul atunci când dorim schimbarea direcției de mers (din înainte în marșarier, sau viceversa). În cazul în care nu procedați astfel, transmisia va fi utilizată pentru oprirea vehicului în loc ca frânele să-și facă treaba pentru care au fost create.

3. Nu turați motorul vehicului

Deși posesorii de automobile puternice nu vor rezista tentației de a tura motorul și anunța privitorii din jur despre bestia ce se ascunde sub capotă, acest comportament este unul complet dăunător. Cel mai mult au de suferit curelele de transmisie – componente ale căror costuri pot face un gol serios în buzunar ulterior.

4. Nu puneți mașina în modul Neutru la semafor pentru opririle scurte

Revenim la modul Neutru și asta pentru că mulți aleg utilizarea sa chiar și în cazul opririlor scurte la semafor, lucru ce nu este deloc potrivit. Pentru acele momente în care staționarea la semafor se dovește a fi de scurtă durată, se recomandă lăsarea automobilul în modul D și apăsarea pedalei de frână. În situațiile repetate în care se alege modul Neutru pentru asemenea staționări, cutia de viteze va începe încet-încet să dea semne că lucrurile nu sunt tocmai bune, un prim motiv de îngrijorare fiind zgomotele apărute de la schimbarea din D în N.

5. Nu schimbați în modul P până când automobilul nu este staționat

De asemenea, se recomandă ca modul P să fie selectat doar în momentul în care automobilul este complet staționat, altfel ne putem trezi cu defecțiuni costisitoare asupra știftului de blocare ce împiedică rularea transmisiei.

via: lifehacker.com

Claudiu Sima :