O poveste de rivalitate dintre celebrul Porsche 911 și seria AMG GT a celor de la Mercedes; Aflați evoluția seriei AMG GT!

Pe cât de bune erau modelele din seria AMG GT a celor de la Mercedes, ele nu au putut concura cu emblema Porsche şi anume seria 911. Motivul principal este preţul mult mai mare faţă de competitorul direct, dar şi pentru senzaţia oferită de un 911 la volan, fiind o maşină agilă şi mult mai uşoară decât modelele AMG SL.

Să nu înţelegem greşit acest aspect, Mercedes oferă maşini de lux cu elemente unice cum ar fi uşile ce se deschid vertical dând senzaţia unor aripi. Acest element este un simbol al seriei SLS AMG, primul bolid al celor de la Mercedes care a adoptat acest aspect de design fiind 300 SL, o maşină cu adevărat unică pentru vremea ei.

O misiune clară: detronarea seriei 911

Aşadar cei de la Mercedes au decis să facă ceva în această privinţă şi astfel a luat naştere noul AMG GT S, o bijuterie a companiei germane. Pentru construirea acestui nou bolid germanii au avut în gând trei aspecte importante şi anume preţul mai scăzut, o senzaţie la volan unică şi în acelaşi timp menţinerea caracterului AMG SLS prin păstrarea unui design superb şi a unui interior luxos.

În primul rând inginerii de la Mercedes au pus bazele acestui nou automobil prin folosirea unui motor V8 aşezat în partea din faţă a maşinii, pe când axul cardanic a fost aşezat central, iar cutia de viteze în spatele maşinii. Prin folosirea acestei aşezări s-a putut obţine o structură echilibrată, stabilă şi în acelaşi timp foarte ageră în viraje. Merită de menţionat că această aşezare a componentelor principale a fost insiparată de modelul Corvette a celor de la Chevrolet.

Un alt element prin care cei de la Mercedes au îmbunătăţit manevrabilitatea maşinii este folosirea aluminiului în proporţie de 90% pentru construirea cadrului, rezultând o maşină mult mai uşoară decât predecesorii săi.

În ciuda folosirii unui material uşor şi rezistent, automobilul cântăreşte aproximativ 1.6 tone, fiind doar puţin mai greu decât rivalul său, Porsche Turbo S. Bolidul îşi trage puterea dintr-un motor de 4 litri cu două turbine ce dezvoltă 503 cai putere, iar pentru a transmite această putere la sol maşina foloseşte atât un diferenţial mecanic cât şi unul electronic pentru o manevrabilitate ridicată în viraje.

Motor Trend a oferit titlul pentru cea mai bună maşină destinată şoferilor entuziaşti bolidului german Mercedes-Benz AMG GT, fapt ce ne arată că germanii pot concura fără probleme cu variantele puse la dispoziţie de Porsche.

Se pare că cei de la Mercedes au creat într-adevăr un bolid superb, păstrând designul caracteristic şi elementele de lux, dar în acelaşi timp îmbunătăţiind agilitatea maşinii, făcând-o un model demn de luat în considerare pentru împătimiţii maşinilor puternice cu manevrabilitate ridicată, toate astea la un preţ mult mai acceptabil.

Ce părere aveţi de bijuteria celor de la Mercedes? Ce aţi alege personal? Un 911 sau AMG GT?

via carbuzz.com

Andrei Pușcă :