Până în anul 2012 clasa A a celor de la Mercedes a reprezentat doar o serie de MPV-uri mai mici şi nu a presusupus un subiect foarte interesant pentru pasionaţii de automobile. Germanii au regândit lucrurile şi după anul 2012, clasa A a devenit o serie de hatchback-uri convenţionale. În ciuda acestei mişcări nu totul a fost perfect şi primele modele au fost destul de criticate.
După lansarea primelor hatchback-uri nimeni nu ar crede că acestea au evoluat din acele MPV-uri încăpătoare şi practice, micile hatchbackuri având un interior şi un portbagaj nu foarte încăpător. Totodată manevrabilitatea automobilului putea fi îmbunătăţită, iar acestea sunt probleme principale pe care cei de la Mercedes trebuie să le rezolve cu noul model ce va fi lansat în anul 2018.
Cheia rezolvării acestor inconveniente este noua platformă a germanilor, MFA2. Noul hatchback va fi puţin mai lung şi va oferi mai mult spaţiu la interior, iar pe lângă asta partea din spate va fi modificată pentru a face loc unui portbagaj mai încăpător.
Clasa A va păstra acelaşi hatchback cu 5 uşi şi nu vom vedea un model cu 3. Chiar dacă acest aspect va rămâne neschimbat, farurile şi stopurile din spate vor suferi mici schimbări, cele din urmă fiind puţin mai late pentru a scoate în evidentă forma maşinii. O altă schimbare va avea loc sub capotă, unde motorul de 2,1 litri pe motorină va fi schimbat cu unul de 2 litri mai avansat, motor ce ar trebui să ofere aproximativ 160 cai putere.
Pe lângă acesta, este posibil să vedem şi un motor cu 3 cilindri, unul cu turbina şi de ce nu, un motor electric, noua platformă fiind capabilă să le găzduiască pe toate. La celălalt capăt al spectrului, inginerii de la AMG îşi vor face de cap şi cu noul model deci ne aşteptam să lanseze cel mai puternic astfel de automobil. Spunem asta deoarece modelul curent are deja o putere de aproximativ 350 cai putere, iar noul hatch va ţinti sus, la cei 400 CP.
La interior vom avea parte de un bord mai simplu cu cadrane digitale mai mari, iar rotita de control pentru sistemul Mercedes va fi înlocuită de un touchpad. Noul hatchback al companiei promite multe şi suntem curioşi cu ce vor răspunde bavarezii şi cei de la Volkswagen.