Istoria automobilului: BMW Dixi, prima mașină construită de BMW

Industria auto a evoluat extrem de mult: mașini care se conduc singure, automobile electrice și sisteme de operare la bordul mașinilor. Timpul trece repede, și parcă tehnologia avansează și mai rapid. După ce BMW a lansat noul model Seria 7 și a anunțat noua versiune a bolidului hybrid BMW i8, vă invit să călătorim înapoi în timp, în anul 1928 – anul în care s-a conceput prima mașină BMW: Dixi.

Numele Dixi a fost înregistrat de compania Automobilwerk Eisenach, în anul 1904. Din cauza dificultăților economice, firma respectivă nu a reușit să-și atingă obiectivile privind vânzările modelelor 6/24 și 9/40, consecința fiind readaptarea producției spre piața automobilelor de mărimi reduse. În 1927, Automobilwerk a semnat un acord privind fabricarea modelului Austin 7 cu compania Austin Motor Company, care a rezultat producerea a 2000 de automobile Austin. Acest model a venit în versiuni coupé, roadster, tourer și sedan – însă majoritatea vehiculelor fabricate au fost de tip tourer.

Revenind la BMW, aceștia încercând să-și extindă obiectivele companiei spre piața automobilelor după interdicția de a mai produce avioane, au achiziționat Automobilwerk Eisenach în 1928, împreună cu drepturile de a fabrica și a vinde modelul Dixi. Prima mașină BMW a avut o viață scurtă, bavarezii renunțând la ea prin lansarea unui model îmbunătățit numit BMW 3/15 DA-2 și asta doar după un an de comercializare.

În următorul articol din seria “Istoria automobilului”, vă vom prezenta primul automobil Volkswagen.

Sursă imagini și informații: wikipedia.org

Zoltán Szőgyényi :