Cine nu a auzit de Ion Ţiriac? Originar din Braşov, acest jucător profesionist de tenis s-a făcut remarcat în anii 60 şi 70, prin rezultate de top la Roland Garos, US Open şi alte turnee respectate. În 1970 tenismenul câştiga împreună cu Ilie Năstase turneul de la Roland Garros, iar după ce a încheiat aventura pe zgură şi iarbă, el a devenit manager de tenis, avându-l sub aripa pe faimosul Boris Becker. Dar nu pentru asta suntem aici, ci pentru pasiunea sa cea mare, automobilele de colecţie.
Acestea puteau fi admirate într-o mică secţiune dedicată la Salonul Auto Bucureşti, dar acum le puteţi admira şi la Ţiriac Collection. Acesta e un concept nou în România, care integrează în aceeaşi incinta exemplare auto şi motociclete din colecţia lui Ion Ţiriac. Această galerie a fost redeschisa în luna mai a acestui an, cuprinzând un număr impresionant de peste 150 de exponate de epocă.
Acestea sunt fabricate începând cu anii 1899 şi pe lângă vehiculele clasice există şi bolizi aici, cu design modern. Unicitatea e un aspect important aici, la Ţiriac Collection existand singura colecţie din lume cu cele 6 Rolls Royce Phantom produse până în anul 1972. Exemplarele aflate în cadrul colecţiei pot fi admirate în zona Otopeni, pe Calea Bucureştilor număr 289, într-o incintă eleganta şi rafinată, ca şi gusturile lui Ion Ţiriac.
E cunoscut faptul că acesta e pasionat de vânătoare, are un avion luxos si se imbraca impecabil la toate evenimentele, deci rafinamentul e cheia aici. Ţiriac Gallery Collection a organizat pe 4 iulie în acest an cu ocazia Zilei Naţionale a Statelor Unite o paradă a maşinilor de colecţie americane. Vehicule de la Ford, Chevrolet, Dodge, Chrysler, Lincoln, Cord sau Packard produse între 1930 şi 1970. 10 maşini au fost expuse de-a lungul a 2 ore, parcurgând în coloană un traseu, care le-a dus de la galerie în zona de nord a oraşului Bucureşti, dar şi aproape de Ambasada SUA.
Reţineţi un aspect important aici, Ţiriac Collection este singura colecţie personală de maşini din România deschisă publicului. Şi pentru că automobilele atrag toate segmentele de public, a existat şi antren în acest weekend. Astfel, cei prezenti la galerie au fost întâmpinaţi cu floricele de porumb şi s-au pozat cu machete ale lui Elvis Presley şi John F. Kennedy, însoţiţi de automobile reprezentative.
Galerie Imagini Țiriac Collection
Sursă imagini: <a href="http://www.tiriaccollection.ro/" target="_blank">Țiriac Collection</a>...
Dacă v-am stârnit curiozitatea, aflaţi că biletul la această galerie costă 15 lei pentru adulţi şi 7.5 lei pentru elevi, studenţi şi pensionari. Un periplu prin galeria amplă dezvăluie şi un adevărat clasic al automobilelor, care ne dezvăluie de unde a pornit întreaga industrie auto. Modelul este Hurtu 3 1/2 Cvadriciclu (1899), care are o legendă fantastică. Se zvoneşte că ar fi fost întreţinut într-un castel francez până în 1995 şi transformat în vehicul cu propulsie, după o defectare a motorului.
Acesta e cel mai vechi exemplar Hurtu, contemporan cu cei mai mari scriitori ai noştri şi cu nişte vremuri burgheze ce probabil nu vor mai reveni vreodată. Dintr-o perioadă mai tulbure, dar mai înfloritoare pentru economia globală şi românească provine Graham Paige Sport Roadster, datând din anul 1929. El provine din perioada interbelica, când îl puteam vedea pe Marele Gatsby gonind într-un bolid de genul.
La acea vreme Graham-Paige au devenit lideri de piaţă, prin simplul fapt că produceau vehicule rezistente şi cu aspect conservator şi elegant. Aceste automobile şi multe altele sunt expuse într-o incintă foarte bine iluminată, cu un gloss fantastic şi sunt recondiţionate şi “polishate” perfect pentru a arăta glossy şi modern. Trebuie neapărat să aruncaţi o privire asupra clasicului Lamborghi Diablo, din 1990, un diavol care depăşea 320 km/h la acel moment şi e clasicul înlocuitor al lui Countach.
Toată această colecţie, această adunătură de metal excelent strunit, curbat şi modelat, sudat şi tapiţat, înşurubat şi înfiletat a pornit de la un singur model. Ion Ţiriac povesteşte într-un interviu despre primul său automobil deosebit, Mercedes 280S cumpărat în varianta cu carburatoare. Acesta putea fi accesat de către muncitorii romani şi cu şurubelniţa, astfel.
Faimosul sportiv recunoaşte că de-a lungul a zeci de ani a strâns automobile, dar nu le-a organizat atât de eficient ca până acum. Am aflat şi că faimosul LaFerrari a fost comandat de Ţiriac, deci vom fi poate printre puţinii pe glob care îl vor putea vedea. Multe automobile au fost ţinute de Ţiriac în Germania, cu poveştile sale cu tâlc spunând că două Ferrari F140 au fost ţinute “în grajd” acolo, spre regretul său.
Chiar Ţiriac spune că această pasiune a fost dusă la nivel cronic, el neputându-se abţine să nu cumpere automobile la licitaţii. Şi iată că spiritul său de întreprinzător a făcut din pasiune afacere cu această colecţie… Un obiectiv musai de vizitat pentru pasionaţii de automobile!