Design aerodinamic la un alt nivel; Iată cum arată noua Honda NSX

Noul model al companiei japoneze este probabil cel mai avansat bolid al lor, mulţumită cercetării depuse pentru crearea unei asftel de maşini. Inginerii de la Honda au petrecut o mulţime de timp pentru a descoperi balansul perfect dintre forţa de apăsare pe faţă şi pe spate, dar şi pentru a îmbunătăţi răcirea şi aerodinamica bolidului.

NSX este abrevierea de la “New Sportscar Experimental”, nume ce se regăseşte şi în produsul final, automobilul fiind un experiment foarte reuşit în mare parte datorită testelor în tunelul de aer şi multe alte experimente la scară mică. Concluzia japonezilor a fost faptul că forţa de apăsare din spate ar trebui să fie de cca. 3 ori mai mare decât cea din faţă, motiv pentru implementarea unui spoiler în partea din spate şi a unui dispozitiv electronic care ajută la controlarea acestuia.

Totul este foarte meticulos când vine vorba de construirea unei super maşini, aşadar cei de la Honda testează fiecare motor pentru un drum de aproximativ 240 km şi pentru că tot vorbim despre motor, aflăm că fiecare dintre acestea este balansat automat de către un robot bine calibrat, astfel rezultând un motor de 3.6 litri V6 cu o putere de peste 500 de cai putere.

Pentru că toate acestea nu erau de ajuns, aflăm şi faptul că suprafaţa maşinii, grilele de aerisire şi sistemul de eşapament au o formă special concepută pentru a reduce rezistenţa la înaintare şi a mări potenţialul de răcire al motorului. Evident, toate aceste cercetări costă, iar acest aspect se reflectă şi în preţul produsului final, totalul pentru un astfel de bolid fiind de aproximativ 130.000 de lire sterline.

via carscoops.com

Andrei Pușcă :