De ce nu are Honda succes în Europa? Povestea unui declin pornit din 2007

O privire asupra vânzărilor globale Honda pe ultimii 15 ani va indica o poveste de succes, care în mod bizar nu este replicată şi pe piaţa europeană. Pe Bătrânul Continent, Honda are vânzările în scădere din 2007.

La nivel global, Honda a vândut 2.25 milioane de automobile în 1999, apoi a ajuns la 3.9 milioane în 2008. Apoi a început criza economică şi un milion de vânzări au fost pierdute în 2009, dar în 2010 părea că japonezii îşi revin, cu 3.59 milioane de unităţi vândute. Cutremurul şi tsunami-ul din 2011 însă i-a afectat din nou, pentru ca în 2012 să fie atinse vânzări de 4.08 milioane de automobile.

Totuşi, Europa rămâne un punct nevralgic pentru producătorul asiatic. În 2008 fabrica din Swindon a celor de la Honda era la capacitate maximă, producând 230.000 de automobile, pentru că în 2009 să ajungă la doar 75.583 unităţi, iar apoi ca una dintre liniile de producţie să fie închisă. În 2015 fabrica din UK a realizat doar 120.000 de vehicule şi Honda a reuşit să vândă doar 132.000 în Europa, obţinând o cotă de piaţă de 1%.

Pieţe precum Germania şi Franţa par să reziste şarmului japonez cumva, dar e cunoscut faptul că în UE există o anume fidelitate pentru brandurile europene. Va găsi oare Honda cheia către inimile europenilor?

via autocar.co.uk

Radu Iorga :