Cea mai mare ciocnire in lant din Formula 1: 13 masini scoase din cursa!

Daca sunteti impatimiti ai Formulei 1 probabil va amintiti de celebrul Grand Prix din Belgia, cel din 1998, in care a avut loc o memorabila ciocnire in lant, inca din primul tur de pista. Iata clipul ce prezinta multipla coliziune:

Cursa desfasurata pe data de 30 august 1998 a avut in prim plan si un incident petrecut intre Michael Schumacher si David Coulthard, reprezentand si prima victorie din istoria echipei Jordan. In ciuda numeroaselor incidente din calificari cursa a pornit, sub ploaia torentiala si inca din primul tur o ciocnire in lant i-a scos din cursa pe Coulthard (vinovatul principal al producerii coliziunii), Irvine, Alexander Wurz, Barrichello, Johnny Herbert, Olivier Panis, Jarno Trulli, Mika Salo, Pedro Diniz, Toranosuke Takagi, Ricardo Rosset si Shinji Nakano. Cursa a fost oprita din cauza acestui accident de proportii, iar pilotii au fost nevoiti sa se alinieze din nou la start, cel putin cei care aveau masini de rezerva.

Chiar si la cel de-al doilea start al Grand Prix-ului au existat incidente, primul implicandu-i pe Schumacher si Hakkinen, finlandezul fiind lovit apoi de Herbert si iesind din cursa. Coulthard a devenit din nou persona non grata in cadrul cursei, ciocnindu-se cu Wurz, care a trebuit sa abandoneze. Totusi scotianul nu s-a oprit aici si a incercat sa-i faca probleme lui Schumacher, cand acesta tocmai il depasea cu un tur. Campionul mondial i-a facut semne cu pumnul lui Coulthard, care a redus viteza pentru a-l lasa sa treaca pe pilotul de la Ferrari, dar din cauza vizibilitatii reduse cei doi s-au ciocnit. Ajungand inapoi la boxe, Michael Schumacher a reactionat cu nervozitate, acuzandu-l pe Coulthard ca ar fi incercat sa il omoare. Cursa a fost castigata in mod miraculos de catre Damon Hill, urmat de Ralf Schumacher si Jean Alesi.

Rar vedem curse atat de spectaculoase si pline de incidente, in special in ultimii ani, cand regulile au devenit mai severe si noile tehnologii impiedica producerea unor accidente atat de grave precum cel din clipul de mai sus. Sa vedem cum se vor descurca pilotii anul viitor pe circuitul nocturn care va fi inclus pe lista F1.

Sursa

Zoltán Szőgyényi :